Automatiske gardiner

hej

Jeg er ved at undersøge om man kan lave et elektrisk gardin billigere end dem man købe.  Det er til et normalt gardin. Et i hver side der skal kunne mødes på midten.

Jeg kan sagtens lave selve styringen. Det er mere selve gardinstangen og det vil jo nok kunne laves via et simpelt snoretræk og noget taljeværk, hvis det skulle køre ren elektrisk, men kan se at på de dyrere modeller, man kan købe, er der også mulighed for at man kan trække gardinet manuelt fra og til. Hvorn er det lavet? Er der nogen der har nogle ideer. Jeg har prøvet at lede efter nærbillede af de rigtige men ikke kunne finde noget.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja og det er de dovne der opfinder nye værktøjer til at spare tid :-)
Men det ville jo være lidt lir i en hjemmebiograf...

Jeg har fundet en del billeder, men ikke på hvordan selve skinnen er opbygget.
Ok skal der være lir så lad der blive lir, og så er det sandelig ikke nok med et gardin, der skal være hele to altså lag på lag !
Jeg kan huske fra min drengetid at Bio i Svendborg havde to lag, det yderste var den tunge diamamt velour i en tung mørkerosa farve og under det var det så et i organza i en lyseblå farve. Selve lærredet var helt moderne, så det kunne skam rulles op så senen blev til en teater sene. Oppe i operatør rummet ( i daglig tale maskinrummet ) var der hele tre kæmpe maskiner og der var meget varmt der oppe når der blev vist film, var legekammarat med sønnen så fribilleter fik man ad libitum.

Men mon ikke en alu gardin stang med glidere skulle kunne klare det lille job, og så med en lille kappe foran der skjuler snoretrækket
Og så skal du jo huske at der ved start skal vises de tre langbenede piger der blæser i basuner for dansk reklame film. Kan lige høre melodien for mit indre ører.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis