Værkstedsskoleprojekt Gode ideer?

Hejsa!
Jeg er ny her så håber jeg har ramt rigtigt med kategorien!

Jeg læser til maskinmester og er lige PT igang med værkstedsskolen, hvor vi lærer at file, dreje, svejse, fræse og har div. småkurser i el, motorlære samt pneumetik og hydraulik.

Jeg skal i den forbindelse lave et projekt.

Der er rimelig meget "fri leg" så jeg har rigtig gode muligheder for at lave noget sjovt, og anvendeligt!

Der er sat tre måneder af til projektet, så det er tidsrummet, og så skal de selvfølgelig gerne indeholde noget af det vi har lært på værkstedsskolen.

Og i den forbindelse kunnne jeg godt bruge lidt gode ideer!

Mine egne ideer so far er:
Brændekløver
Værkstedsbord (med hæve sænke funktion)
Strandsejler
Dåsepresser

Har i herinde nogle fantastiske ideer til hvad man kunne lave??

Mvh. Jens

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne jo være rart om du havde oplyst, hvilken uddannelse du havde i forvejen, hvis du har nogen.

Brændekløver og dåsepresser bygger jo den samme teknologi. Værkstedsbord med hæve/sænke funktion kan laves med elmotor drevet spindel eller med hydraulik, med dertil hørende styring. Styringen kunne evt. indrettes/programmeres, så der var indstillingsmuligheder for flere personer, ved at taste brugernummer eller anden identifikation hæver/sænker bordet.  


fase
Jeg har tidligere gået på STX- det almene gymnasium.

Jeg er nogenlunde klar over principperne i det. Det var mere hvis nogen havde en god ide til en ting jeg måske slet ikke havde tænkt på.
Dog ville jeg lave dåsepresseren med pneumetik og brændekløveren med hydraulik.

mht. arbejdsbordet var elmotoren med spindlen også min plan. At lave det med brugernummer ligger nok lidt ud over den el lære vi får på værkstedsskolen.

Men tak for de gode ideer.
Et andet sjovt påfund jeg kom på igår er en sand/glasblæse kabine. Og så evt. lave en støjsvag kompressor ved at bruge kompressoren fra et køleskab?

Men jeg modtager stadig alle jeres gode ideer!

Mvh. Jens
Det skal være et velvoksent køleskab, du skal tage kompressoren fra, hvis du vil glas/sand-blæse.
En alm. luftkompressor skal nok være i omegnes af 3 hk. for at det fungere tilfredsstillende.

En trædrejebænk, kunne også være en mulighed.
Nå ja.. Det var også bare en strøtanke!
Jeg er stadig igang med en brainstorm så må jeg se på hvor realistiske mine ideer er når jeg får sorteret lidt i dem.

Men tak for input!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis