Hvordan rengøres en pande af rustfrit stål effektivt?

Jeg har en pande af rustfrit stål men den er meget svær at gøre ren. Efter jeg har stegt kød på den, sætter der sig et sort lag, både i bunden og op af siderne. Dette lag er meget svært, for ikke at sige umuligt, at få af. Jeg kan ikke bruge en skurebørste da den ridser panden. Jeg har også prøvet at varme en blanding af vand og opvaskemiddel op, og derefter prøve med opvaskebørsten, men det sorte lag sidder alt for godt fast.

Er der nogen der har et godt forslag til at få løsnet det sorte stegelag uden at ridse/ødelægge panden?

Venlig hilsen Thomas
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min kone siger, at du skal prøve at blande varmt vand med opvaskemiddel til opvaskemaskiner og lægge den i blød natten over. Fjern det derefter med den grove side af en køkkensvamp.

Gider du tilbagemelde resultatet!?

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Herligt - så fra nu af, skal hun være vores ekspert i rengøring ..... herhjemme wink

Mvh Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hvis du fremover vil undgå at, ting sætter sig på panden skal du smørre den godt ind i madolie og lade den trække i et par dage. Når du fremover går den ren, så undlad at bruge sæbe, kun varmt vand. Derved bliver der en hinde som fungere næsten som tefal.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis