Rygeovn.

Kan en eller anden mon hjælpe mig med tegninger til en røgovn, så jeg selv kan bygge den.
Hovedformålet er at ryge sild.

Viggo Eriksen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Viggo

Prøv hos boghandleren, der findes et par gode bøger og emnet, både mht bygning af ovnen men også en del opskrifter.
Jeg har selv et par bøger derhjemme, jeg skal prøve at huske at skrive titlerne ned til dig i morgen.

Lars.

LG - Portugal
Det lyder som en rigtig god ide med en ryge ovn. men som jeg husker det er der 2 typer rygning. kold og varm rygning. Såvidt jeg ved er det varmrygning der skal anvendes til sild mens fx kød (bacon, osv) skal koldryges !!!

Men jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt mere om emnet. og måske også at bygge een. men gerne en lidt mindre model der kan foldes ud/tages ind når den ikke anvéndes. Jeg bor i et villa kvarter og det er ikke sikkert at alle vil syntes om en rigtig Bornholms ryge ovn/hytte !!!

Venligst Njord

MVH Njord
Til Njord

Til dig vil jeg anbefale en af dem man kan købe færdige. Jeg sælger selv danske Gaucho røgeovne i vores butik (i Portugal) til ca. 410 kr. Prøv at kig efter dem i en sportsbutik med fiskegrej, ellers kan du købe en af mig :-)
Hvis man skal bygge en "rigtig" en gør man det normalt med 2 betonrør i en L-form(dem til kloaker).
Varmrøgning er mest brugt til hjemmebrug, da koldrøgning kræver en del øvelse.
Ellers er det en hobby for livet.

LG - Portugal
Hej igen.

Røgebøgerne som jeg har er:
Kringelsbachs salte- og røgebog (Chr. Erichsens forlag)
og
Preben Madsen Saltning og Røgning (Aschehoug)

Hilsen
Lars.

LG - Portugal
Til LG og NJORD.

Tak for den hurtige respons.
Forslaget med boghandelen (biblioteket) er
nok det jeg vil prøve først.

Venlig hilsen

Viggo Eriksen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis