Udgravning

Hej lds. I forbindelse med projekt nyt badeværelse, fik jeg brækket det gamle gulv op. Der er kun grus under væggene. Skal jo have gravet et stykke ned for at få plads til flamingo, men graver jeg falder gruset bare ud fra de andre rum. Hvad gør jeg lige????
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så har du godt nok noget af et problem, for så er der ingen støtte under væggen, noget kunne tyde på at muren bare er bygget på gulvet uden hensyntagen til en sokkel under den.
Der er sådan set ikke så meget at gøre end enten glemme isolering og eventuel gulvvarme. Eller også må du have gulvet ved siden af brækket op og så kun grave en meters penge fri ad gangen, så du kan støbe en sokkel under muren. Men kun et lille stykke ad gangen ellers ricikere du at hele væggen vælter.
Det er ikke lovligt, sådan som jeg tolker det. Ved større indgribning i konstruktionen, som dette er, skal du overholde BR10 og det er vist 300mm hvis der er gulvvarme.

Jeg tror ikke der er så meget grus under. måske kan du hælde tynd cement eller skum ind rummet ved siden af, så du kan komme til at grave ud og understøbe.
Ja men det var godt nok ikke planen de andre rum skulle brækkes op
Mener ikke der er samme krav, når det drejer sig om renovering.

Var det mig ville jeg isolere med de 200 mm, og så bruge noget af det grå flamingo superisolering, som isolere ca. 20 % bedre.
Annonce
jo man skal overholde kravene, hvis det er muligt. Her er det imidlertid ikke muligt, uden en støre operation.


100% klamp

Der skal laves en rentabilitetsberegning for hvorvidt mer-investeringen for at overholde bygningsreglementet kan betale sig, og for at den beregning bliver accepteret i byretten skal den være udført af en byggesagkyndig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nå gik og lejede lidt med hvordan jeg kunne få hold på gruset igen. Og følgende kom ud af det: fik støbt nogle mursten under beton. Og "pudsede" derefter beton hele vejen rundt. Jeg fik gravet ud. Så der nu er 45 cm til færdig gulv, uden nævneværdig udskridning af grus. Takker for inspiration, det gav lidt ideer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis