Skifte FJVR termostater til Danfoss Living Connect

Hej,

Jeg går og leger med idéen om at udskifte mine termostater og ventiler fra FJVR til Danfoss Living Connect. Jeg er med på, at de nye termostater skal sidde i toppen af radiatoren i fremløbet, men jeg er i tvivl om hvilke ventiler og andre fittings der skal bruges.

Et andet spørgsmål: Danfoss Link CC (Control Center) kan fås med en såkaldt NSU (strømforsyning i væg). Skal der blot tilsluttes 230V til denne for at det virker?

Håber der er nogen, der kan hjælpe
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke bidrage til besvarelsen af dit spørgsmål - jeg kan dog fortælle, at jeg efterhånden har set en del anmeldelser af netop Danfoss Living Connect, hvor der ikke bliver delt ret mange stjerner ud. 

Derfor vil jeg anbefale dig, at kigge nogle reviews igennem, før du laver den investering.....
Danfoss Living Connect virker fint, når det bliver lavet rigtigt. Du bør skifte alle ventiler til nye ventiler med forudindstilling, og sætte dem korret i forhold til rummets størrelse.
Ja Controlleren skal tilsluttes 230 volt. Batteriudgaven er mere til for, at det er nemmere at gå rundt og få forbindelse melle controller og termostater 1. gang. Men det kan jo også gøre med 230 V modellen og en forlængerleding, eller ved at slutte den til stikkontakten i hvert rum.

Jeg har haft Danfoss Living Connect i et år nu, og det fungerer upåklageligt. Der var nogle børnesygdomme på de første udgaver, men jeg vil mene, at de er luget væk nu.



CanAlt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis