Lacca blokke og skruer/ bolte som holder

Hej LDS
Jeg er ved at gå ud af mit gode skid
vi har en heste stald og i hverboks har jeg svejset nogle tremmer sammen hvor i hesten kan æde høet 
nu er jeg godt og grund trært at de kære dyr rykker så meget i dem at de rykker dem løs fra væggen
jeg har prøver med lang skrue fede skruer osv
findes der er ikke en skrue/bolt som bar holder 
hvis ja hvad hedder sådan en fætter


Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du limer en gevindstang i muren med fliselim eller speciel epoxy til murværk. Så skruer du lortet fast med en stor møtrik og skive.

Elektronikteknikeren
Dit problem er ikke de bolte eller skruer du kan købe, men Lecablokkene ! For ligemeget hvor lange bolte du basker i, så er Lecablokke så porøse at en mindre grissebasse vil kunne mase sig igennem efter et par dages tryk med trynen. Og hvis det er heste så er der altså muskler der kan trykke væggene ned.
Skal du have vægge der kan holde til større dyr, er det altså murstens vægge der er dobbelte, en halvstens mur er ikke nok. Og de skal fæstes i både gulv og loft.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Takker jo det er jo en løsning
denne gang skal de ikke tage fusen på mig
Henrik


Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

Lav noget med funda blokke.. Leca dur ikke til bokse. Uanset dyr, en kanin kan komme igennem lver tid.

Men hvis det skal være, så brug 2 eller 4 10 gevindstænger. De skal være gennemgående.
På bagsiden skal der være et stort og bredt stykke fladjern, og lægger evt. En tyk mdf plade der er endnu større under fladjern et. Du dkal virkelig have fordelt trykket. Og så skal det spændes rigtig godt, så det ikke løsner sig og slider muren i stykker.
D skal selvfølgelig have samme areal på indersiden, til at fordele trykket.
Og det skal altså fordele MEGET ved leca
Det er jo problemet
jeg har den ene side af boksen i mure sten og der sidder de men på den anden side er det legga
men jeg vil prøve med gevind stænger og hvis det ikke virker så bliver det gennem gående bolte
da fasaden skal bekældes med Iversen planker

Henrik


Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen er indersiden i mursten? Er der evt et hulrum imellem? For så kan du få en ekspanderende plugs der kan udvide sig i hulrummet. Så skal ru bare bruge en 6-8 stykker.. Det bliver aldrig 100, men det kunne blive acceptabelt
stalden er en gammle ko stald
med muresten som yder mure hulrum og så leca blokke,
vi har så muret boksene op i Funda blokke og mure sten 
og støbt gulv og brugt en masse tid og penge for at gøre det nemt 
jeg ville lige prøve de plugs der
se om det virker

Henrik


Der findes ikke nogen problemer som ikke kan løses 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også