Byggeskum - alternativ?

Jeg er ved at male bryggers, der sidder et ældre vindue der er lidt større end hullet i indervæggen (!!) hvilket gør at inddækningen er ret kreativt lavet.
Nu er jeg ved at male og kan se der er et hul i indækningen ind langs muren, med en finger kan jeg røre isoleringen. Hullet er ca 3x3 og 5 dybt.

Jeg kunne jo godt tænke mig at fylde noget Byggeskum eller lign i, men såvidt jeg har læst er det lidt noget gris og jeg skal jo kun bruge meget lidt.

Hvad kan man ellers fylde hullet ud med så det kan fuges/spartles og males bagefter?
- Kan man få bagstop til at sidde fast nok?

 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mørtel, gipspuds eller lign. ville nok være en start. Så kan du spartle efter med sandspartel/finspartel og malerbehandle.
Havde overvejet netop mørtel efterfulgt af spartel, men da det er op imod vindue, og indervæg (gasbeton) forestiller jeg mig at noget isolerende materiale ville være bedre.
Så det ender nok med at jeg må fylde isolering ind og tilpasse en stump træ til at lukke hullet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også