Hvor lang tid tager det at slibe strukturmaling af med en giraf i dette hus?

Vi har lige købt et hus som i stuen og fordelingsgangen har noget porøst sandmaling på væggene (det støver på fingerne når man rør ved det, og skaller af i små flager på 1 mm tykkelse hvis man kradser). Ønsket er bare glatte, hvide vægge, så planen er at få det af og hyre en maler til at spartle væggene og sætte filt på og male dem.

Jeg har forstået at det smarteste ville være at slibe det væk så kan kommer ned til den rå mur, som så kan spartles, ved at bruge en girafsliber, men vil lige høre folks mening om hvor lang tid det burde tage at få fjernet det - snakker vi en weekend eller en uge?

Her er billeder af stuen: http://imgur.com/a/2VcDE

Jeg kan se at disse kan lejes for "småpenge" flere steder, men hvad skal der ellers bruges af ting? Kan sådan en sliber når helt op til loftet (2.4 meter), og hvilke typer slibeskiver skal der på, og hvor mange vil man ende med at bruge?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan kradse det af, hvorfor så ikke bare skrabe det af med en spartel eller en tapetstripper?

Men når du nu vil have en maler til at lave det meste af arbejdet, så tag dog ham med på råd inden du begynder at gøre noget. Det kan jo meget vel være, at han siger, at der ikke er nogen grund til at fjerne den gamle behandling eller har en simpel måde at gøre det på.
Hej

Er "sandmalingen" påført udenpå tapet? I så fald er det langt hurtigere (og nemmere for maleren bagefter) hvis du fjerne tapetet. Brug en "tapet-opkradser" fra flugger og noget tapetopbløder fra samme sted. Påfør det ved hjælp af en alm. havesprøjte. Det går stærkt, er nemt og styre og fjerner alt.

Såfremt det IKKE er påført tapet bliver du nødt til at fjerne det med en bredspartel. Så går det også pænt stærkt såfremt det sidder så løst som du siger. En giraf kan ikke bruges til at slibe "sand" da dette er for hårdt og du derfor ingen vejne kommer (jeg taler af erfaring da jeg lige har gjort det samme herhjemme)

Mvh Henrik

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej iflg. sælgeren er det direkte på murene. Jeg talte med ham og han sagde at det skulle slibes ned til den rå mur med en giraf og derefter spartles, filtes og males.

Det er ikke alle steder det sidder løst, der var blot enkelte steder hvor det var skallede af da jeg rørte ved det, og det var som sagt i tynde flager på under 1 mm, og væggene er generelt med en overflade som er porøs og støver lidt på fingerene når man rør ved det.
Jeg tror ikke du bliver færdig i år med girafsliberen. Jeg villle bruge dette produkt og så bagefter køre over igen med girafsiberen. http://sydvesta.dk/index.php?id=274

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Men, hvis det ikke sidder løst, er der næppe nogen grund til at fjerne det. Så skal det bare spartels.
Så fjern det de steder, hvor der sidder løst, og få så hele væggen fuldspartlet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan også få rondeller til giraffen til at slibe cement/sand: http://sydvesta.dk/index.php?id=329
Hvis det støver på fingrene når du rører ved det... Tja, så kan du formentlig vaske det nede. En anstryger og varmt vand. Evt slib det løst over med et slibeskaft først, så du får de værste korn væk. Når du har vasket, så grund det med noget microdispers (Evt noget vandig alkydgrunder). Derefter spartler, sliber og grunder igen og laver de behandlinger du vil havde.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Mon ikke han her 1 år efter er blevet færdig med væggene...
Jo, vi fik en maler til at fixe det hele, og ud fra prisen at dømme, var det ikke noget vi kunne have gjort på en weekend
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også