peugeot 306 style årg 1996

hej derude
jeg har en Peugeot 306 style 1,6 fra 96 den går i stå efter den har gået tomgang et stykke tid. jeg har skiftet benzin pumpe benzin filter map sensor krumtap føler tændspole og lamdasonde . har også ligeledes problemer med at den skyder og fnyser når man giver den gas.
har prøvet og lade den stå med batteri kablerne pillet af i 4 timer og nul stillet ECU men der er ikke nogen forandring.
er der nogen herinde der har oplevet samme problem er jeg meget lydhør for er sku ved og opgive den bil

på forhånd tak
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan har dine tændrør det, har du udmålt tændkablerne for modstand, samt kontrollere/skifte luftfilter.

Hvor mange om køre den i tomgang, måske det kan hjælpe at hæve dem lidt.
tændrør er nye tændkabler er målt igennem og har ikke for stor modstand luftfilter er et kn filter der er renset og fået nyt olie
den ligger på ca 800 omdr på tomgangen og der køre den fint men pludselig så stopper den uden varsel
har snakket med mekanikker om det og fik at vide hvis jeg skiftede OT giveren ville det stoppe som sagt så gjort med ingen ændring den går stadig i stå uden forvarsel og når man belaster motoren ved og køre så hugger og hakker den når man giver gas og når så man kobler ud for og holde for rødt så går den ud grrrrr
Jeg har oplevet tilsvarende symptomer, og da var det ventilerne, der var brændte.
En kompressionstest koster ikke mange penge og vil give dig svar på, om det er her hunden ligger begravet, foruden at give et indtryk af maskineriets generelle tilstand.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Når det nu er et KN filter har du så fået temperaturføler mv. monteret korrekt?
Hej
Hvis luftmassemåleren sidder mellem dit KN filter og motoren bliver luftmassemåleren svinet til med olie fre dit filter og dermed ødelagt !
Ved ikke om det er tilfældet på din model, men det er en mulighed
eller må du få læst fejl ud fra din motrostyring til at begunde med !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu ligger det sådan at bilen ikke har en luftmassemåler men kun en temp føler
Vi har også fået læst fejl koder ud og den sagde OT giver den er også skiftet men intet hjalp
Vi sku snart ikke hvad der er og gøre
Jeg kan ikke forstå den lidt arrogante måde du afviser Polobjørns forslag.
Det er en mand med mere end 30 års erfaring, der kommer med et rigtig godt bud på dit problem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af karina69 på 13 okt 2013 18:22
Nu ligger det sådan at bilen ikke har en luftmassemåler men kun en temp føler
Vi har også fået læst fejl koder ud og den sagde OT giver den er også skiftet men intet hjalp
Vi sku snart ikke hvad der er og gøre
Hej
Nu er jeg jo ikke alvidende om alle biler og hvis din bil ikke har en luftmassemåler, så må det være en meget tidlig model insprøjtning !
Hvis der kan læses fejl ud har den også en motorstyring og så burde der være enten en luftmængde eller en luftmasse måler og hvis ingen af delene så er der en temp. føler og en mapsensor (manifold air pressure) og så ligger fejlen i en af dem eller i ledningsforbindelsen fra dem til motorstyring (så vil den melde samme fejl i mange tilfælde).
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn
Jeg undskylder hvis jeg lød arrogant er jeg bestemt ikke
Bilen er fra 96 og har netop map sensor og temp føler på toppen af luftfilter kassen
Map sensoren er helt ny men jo der kan jo selvfølgelig godt ligge en fejl i kablerne over til ECU
Har i dag snakket med en gammel peugeot mekanikker og han nævnte
Defekt toppakning-brændt ventil-dårlig stelforbindelse-eller også en celle i batteriet der kan være faldet sammen
For hvis spændingen falder går der kuk i ecu boxer
Hilsen Karina
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis