Arkitektonisk rigtige Vinduer til Bungalow (Ideal Combi - Protec)

Der er mange hynsyn at tage når man skal vælge vinduer.

Jeg har en klassisk kvardratisk bungalow fra 1935 med hjørnevinduer - 2delt (1/3 topstyret - 2/3 fast karm), en række fast karms og 2 terrassedøre- Huset er markant i kvarteret og den gamle købmand så jeg ønsker at bevarer det arkitektoniske med så smal ramme som muligt, men pga. nye energikrav kan det dette være svært finde da eks. Velfac ikke længere har den smalle ramme i deres klassiske vinduer. Aarhus kommune giver et tilskud hvis vinduet er A-mærket, svarende til merprisen, derfor går jeg efter A-mærket - men måske det er ligegyldigt.
Jeg vil have træ/Alu.

Jeg har søgt og søgt på nettet og spurgt et utal af professionelle, hvilket har resulteret i jeg nu står med 2 producenter og 2 designs som jeg kan lide. Prisen er stort set ens.

Ideal combi Nation E 3 lags A-mærke ( er ikke smalt men har et kitfals look (ala originalt)
Ideal combi Futura 2 lags A-mærke (noget billigere pga. 2 lag glas)
Protec classic + 3 lags A-mærke

Futura er helt stramme i designet og alle vinduer vil få et ens udtryk lige meget om de kan åbnes eller ej eller er en dør. 53mm brede rammer, men de er helt glatte og uden profileringer og måske lidt for moderne. Her kan man få et 2lags vindue med A-mærke hvilket gør vinduet 10% billigere.

Protec har et mere classic design og forholdsvis smalle (87mm) og virker super i kvalitet, men der kan også være en del bøvl med monteringen.

Hvad skal man vælge for at bibeholde husets arkitektoniske udtryk og hvilken producent?

Nation er lidt brede (94mm) men minder mere om de originale pga. Kitfals efterligningen.






4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hermed foto af hus.


Spørgsmlene i mit indlæg er:

Er valget af A-mærket vinduer (ofte 3 lags) fuldstændigt ligegyldigt i et gammel hus selvom der gratis pga. tilskud fra kommunen?

Hvad vil være pænest til huset? Protec classic+, Ideal combi Nation eller Ideal Combi Futura?
Spørgsmlene i mit indlæg er:

Er valget af A-mærket vinduer (ofte 3 lags) fuldstændigt ligegyldigt i et gammel hus selvom der gratis pga. tilskud fra kommunen?

Hvad vil være pænest til huset? Protec classic+, Ideal combi Nation eller Ideal Combi Futura?
Dit spørgsmål er af den art, hvor du kan få op til 500 forskellige meninger !
Hvad med at vælge selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis