kan det betaler sig at skifte vaskemaskine lejer?

Min Brandt vaskemaskine er lidt over 9 år gammel og begynder at lave meget støj som jeg tror er tegn for at lejerne er begyndt at blive dårlige. Jeg kan godt se at der er meget arbejde i at skifte lejerne ud selv. Men det jeg er mest bange for er at gøre det og så bagefter (eller imens) finde ud af at noget andet går i stykke eller skal repareres (motoren, aksel, osv.). 

Sidste år har jeg skiftet motorkul ud, og så er det lidt ærgerligt at smider maskinen ud pga. lejerne. 

Men hvor gammel kan jeg forventer at maskinen bliver? Er det værd at skifte lejerne ud (vil koste 350 til 450 Kroner for reservedeler)? 

Tak for hjælpen!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal skifte pakdåsen også, det er ofte fordi den er defekt at lejerne er defekte, som jeg husker er den ofte lidt kostbart.


Jeg skiftede lejer og pakdåse i min, nogle få måneder senere blev motoren defekt (den fik nye kul sammen med lejer og pakdåse)
Så blev den skrottet, så det kunne ikke betale sig.
Men det er jo et valg, jeg traf så det forkerte
Ja, prøv Whiteaway - de har ofte nogle gode tilbud. De sidste 2 jeg købte var hos dem ( vaskemaskine og opvasker til sommerhuset - begge whirlpool )

Og for at undgå misforståelser har jeg ingen interesser i whiteaway - hverken økonomiske eller andet - blot et par gode erfaringer

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du skal også tænke på, at en ny maskine sandsynligvis bruger mindre el og vand. Det skal også tages med i regnestykket.
Jeg ville nok også skifte til nyt.
Eller en Bosch vaskemaskine digitalt styret til 1995kr hos elgiganten............det var et godt tilbud , og jeg slog til.........nej det kan ikke betale sig at repererer på  9 årig gammel vaskemaskine........... 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Mange tak allesammen! God råd synes jeg! Skal sparer mig tid og kigge på en ny.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis