plastik under beton uden isolering

hej. jeg laver værkested /udehus
jeg har rettet op i ler'en og stampet det godt.
 skal jeg bruge plastik under betonen for at minimerer fugt fra jorden.? jeg bruger ikke nogen isolering under beton 
har det overhovedet nogen betydning ?
jeg vil rigtig gerne undgå fugt da jeg også er lidt under terræn i den ene ende (udvendigt terræn er skråt)
jeg har lidt en ide om at jeg vil køre plastikken med op af soklen for at undgå fugt fra stenen når jeg laver indvendig  isolering og gips.

og lige en ting mere jeg har en masse teter jern(eller hvad det hedder) til overs så jeg vil binde nettet selv.
hvor stor afstand kan jeg lave mellem jernet ?
jeg regner med 12 cm beton lag og jeg skal ikke have noget tungt derind

håber i kan hjælpe

Vh Tømreren


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu du laver det så fint med isolering i loft og vægge - hvorfor smider du så ikke en polystyrenplade under betonen i gulvet - den virker også kapillarbrydende . Det er en mindre udgift - og så er det der jo - det skader jo ikke.

Du har jo en fin gravemaskine til at grave de 20-30 cm mere af kan jeg se

Bare min ydmyge mening - jeg ville gøre det. Din udgift til varme bliver jo også mindre - selvom du nok ikke vil fyre så kraftigt i et værksted.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Min garage er isoleret med 100mm, undtagen gulvet der ikke er isoleret, jeg har lagt plastik nederst, og støbt på det, gulvet er altid tørt.
Jeg varmer kun garagen op, når jeg skal arbejde der ude, bruger den ikke til bilen, kun når den skal repareres.

Ja du kan udmærket bruge armeringsjern, som du selv binder sammen, afstanden kan sagtens være 20-30 cm.
Enig med EISOE hvorfor spare isoleringen væk fra gulvet, også eneste sted hvor man ikke rimeligt nemt kan komme til at isolere senere.

Så længe plasticen er hel så vil den selvfølgelig have en fugtspærrende effekt.
Eneste fordel ved ikke at isolere gulvet, i et ellers isoleret rum, der normalt ikke opvarmes, er at man kan udnytte den varme jorden afgiver, en randisolering af soklen indvendigt vil være en fordel.
Så rummet er frostfrit, uden opvarmning-
Jeg har plastic under mine garagegulve og de er knastørre, selv om området udenfor er noget fugtigt.
Jeg har med vilje ikke brugt isolering i gulvene, idet jeg gerne vil have jordvarmen til at strømme op i disse garager. Det gør den så, og det er sjældent, at der er frostvejr der inde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
tak for input.
jeg ligger plastik ud...
KTM & jens: har i isoleret kanten (randisoleret) ?

ang. isolering i gulv handler det om økonomi og så lige de 9m3 ler der skal væk :-)
minigraveren er nu bare en jeg har lejet


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

Nej jeg har desværre ikke isoleret ved soklen, men skulle jeg lave det om vil jeg gøre det.

Men det ser jo ud som om du har leca blokke som fundament, de isolere jo lidt, det vil jeg tro er fint nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis