Lille traktor

Nogen i bekendtskabskredsen står og mangler en lille traktor eller lignende til at trække træ ud af en mindre skov -og andre mindre opgave (fræsning af have m.m.)
Jeg kender de små Mitsubishi traktorer som boligforeninger har haft i massevis af, men de er hundedyre, når man tænker på de mange timer de har kørt.

Når man så søger på nettet kan man købe en ny kinesisk fremstillet traktor for lidt mere end en udslidt have/parktraktor, men er de driftsikre og holdbare ?

Skoven er desværre noget skrånende og stierne er rimelig smalle, så 4-hjultræk er nok et must.

Men er der nogen her der har erfaringer -gode som dårlige med de kinesertraktorer modtages det med kyshånd.... 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nogen i bekendtskabskredsen står og mangler en... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skriver du hele tiden at personer over 70 ikke burde have kørekort?

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af knudr på 26 sep 2013 19:39
Hvorfor skriver du hele tiden at personer over 70 ikke burde have kørekort?
Tja... det undrer jeg mig egentlig også over. Det virker som en meget firkantet holdning. Jeg kender da mange over 70 der kører udemærket bil!! (ps. er selv 35)


Venlig hilsen

Jens

Skrevet af Æblebjerg på 26 sep 2013 19:57
Tja... det undrer jeg mig egentlig også over. Det virker som en meget firkantet holdning. Jeg kender da mange over 70 der kører udemærket bil!! (ps. er selv 35)

 Jamen kære Knudr og æblebjerg, i ved jo godt at i Danmark har vi Janteloven
 så når en 70 årig kvajer sig, så gør de det jo nok alle sammen

Håndværkeren har fat i noget af det rigtige.....
Ligesom at alle udlændinge er nogen banditter...
-og at man (mindst) burde være 25 -og have mor og far med, når man skal stemme til menighedsrådet.

Det er ment som en provokation -politisk
Men i mine år hvor jeg arbejde på diverse vejarbejder, oplevede vi desværre gentagne gange at ældre billister ikke havde det overblik og de færdigheder som forventes af billister i dag.
-Og man kan jo først få kørekort til bil når man er 18 år - så hvorfor ikke også sætte en øvre aldersgrænse også..



-og hvad har min undertekst (avatar) egentlig med emnet at gøre.... :-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Scortcut du ved jo godt at mange tråde pludselig tager en anden drejning, der er intet ondt i det, men kan da godt være et eritations moment for trådstarteren.
Med hensyn til ældre bilister syntes jeg også at de oftere mister overblikket, men også mange andre bilister burde fratages retten til at have andet end en cykel.
Jeg oplever tit at når der er hastigheds nedsættelse ved vejarbejde, så er der meget få der sætter farten ned. Og det er en livsfarlig arbejds plads for dem der arbejder der, der kunne man godt ønske sig at reklamedrengene tiere stod med deres fartmåler og klapsede synderen grundigt af.
Men det var så endnu et sidespring, undskyld unge mand.
Annonce
Hej.
LandRoveren er stadig et godt bud. Reservedelene kan både findes og betales uden problemer.
Og, jo, jeg har kørt en hel del kilometer rundt i skovene i sådan en, og der er ikke mange steder den ikke kommer rundt

mvh

 varmetossen

Der er jo den mulighed at hejse stammerne op i udkanten af skoven og derfra skære dem op i mindre stykker der kan transpoteres væk på en ladvogn. Da jeg i sin tid flyttede ind her hvor jeg bor, var der et stykke skov der tog udsynet til østersøen !
Det fik jeg lov til at fælde, Det største problem var at det var moset jord så det var umuligt at køre der inde med en havetraktor. Jeg havde et par dobbelte London blokke og 100 m. 14 mm. nylon line. Jeg anbragte den ene blok 8 m. oppe i et træ hvor jeg havde savet grenene af, træet stod i yderkanten af skoven. Med en strop omkring stammen og tampen bundet til min havetraktor trak jeg stammerne ud til opskæring, der fik jeg 142 gode stammer ud på den måde. Træ nok til to fyrings sæsonner og udsigten blev meget bedre. 
Opfølgning på oplægget.
Det blev til en brugt Holder redskabsbærer med 1000 timer på uret. -Dertil en stammekærre eftermonteret
Den har været brugt på et savværk som trækkraft til en savestation med sin kraftoverføring og hydraulikudtag -og ikke kørt ret mange km.

-Men mange tag for indlæggene

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis