Hjælp til montering af varme pumpe, er dette korrekt ?

Hej alle

Jeg har lige fået monteret en varme pumpe uden dørs
Den står på et stativ på 2 fliser, men kan ik forstå hvorfor den ik blir spændt fast mod væggen, da jeg kan vippe den frem og tilbage , er dette normalt ?

Og hvad kan man få som jeg kan montere hvor jeg kan spænde den ind mod væggen hvis det er , send gerne et link
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Formoder det er en luft/luft varmepumpe du har fået.
Er den ikke evt. boltet til fliserne ?
Hvis den bliver sat fast på væggen kan den godt give lidt irriterende resonans.
Ellers spørg din varmepumpeleverandør.... Nogle varmepumper har mulighed for at blive monteret på begge måder.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nej det er en luft vand pumpe, og jo den er boltet til fliserne, men syndets det er underlig den ik blir boltet til væg også
Det er sikkert for at der ikke skal være resonans i væggen.
Men der skal noget af en storm til at vælte sådan en...

Hvad mærke er din varmepumpe ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja det skal der selvfølgelig, men hvis der kommer meget vand og fliserne synker som de tit gør, vil den jo stå skrå, mærke Toshiba
Du kan evt. bygge et halvtag over den. ;-)
Fliserne står formentlig på et fast underlag
Hvis det ikke er lavet af din montør så sørg for af vandet fra afrimningen bliver ført væk fra fliserne.
Danmark er altså ikke verdens bedste sted til luftvarmepumper da vi så ofte har temperaturer lige omkring frysepunktet som giver en del afrimninger =fugt.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Skal jeg grave en rende uden om pumpen og fylde op med sten, eller skal jeg ud i en regn vands faskine ?
Det er nok med en rende. -Elle bare føre en slange fra bunden ca 1 meter fra fliserne.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis jeg sætter en slange på der hvor den drypper Vand også ned , fryser vandet så ik i slangen til vinter
Det skulle jo gerne løbe væk inden det fryser.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis