ekstra forstærkning når der monteres velux ved siden af hinanden?

Hej med jer. 

Så kommer der flere spørsmål på banen:

Jeg renovere 1 sal og skal have flyttet skunkstolper, og forstærker/påforer de gamle spær med min. 45x245 spærtræ på siderne som får fat i bundrem samt skæres i smig i kip så den møder det andet påforingsspær.

Eftersom jeg måske svækker konstruktionen ved at flytte skunkstolper længere ud, så kommer spørgsmålet : Tror i der skal forstærkes mere ved at lave denne velux løsning ? Der sidder stadig spær imellem de 2 partier, så derfor ingen udveksling, taget er 40-45 grader, og med tegl. Ved godt at tegl vejer mindre end sådan et parti velux ( hver enkelt parti vejer nok ca 100 kg. ) tænker om vægten bliver så meget mere?


Hvad tænker i ?

På forhånd tak. 

Mvh Lasse
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan sjusse mig frem til at vinduerne vil fylde ca 4 m2 og teglsten vejer 40 kg m2, og lad os så sige vinduerne vejer 100 kg pr parti så er det 'kun' 20 kg tungere med parti i stedet for tegl.

Det behøver nok ikke yderligere forstærkning?
Enig, men hvorfor ikke fjerne spæret mellem velux vinduerne også, også benytte velux hjælpespær mellem vinduerne, er meget pænere løsning som også giver væsentligt bedre lysindfald.

Koster måske en 1000,- mere at lave det sådan, men jeg ville ikke spare det væk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis