Hvor meget isolere en multiblok

Hej

Vil en 5 cm multiblok/gasbeton have nogen isolerende effekt på en gammel fuldmuret væg fra 1858?
Den vil evt blive sat op af væggen med fuld kontakt

Jeg vil ikke have gips, rockwool, ytong osv. Så spørgsmålet drejer sig bare om ovenstående

Mvh Jan
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der ved noget om dette?

Mvh Jan
Porrebeton har en lambda værdi på ca 0,15. Masive musten ca. 0.5.

Hvis jeg regner rigtigt, så har 120 mm mursten har en U-værdi på ca. 4.1 W/m^2 K, mens du med 50mm porrebeton ekstra får samlet U-værdi på ca. 1.75 W/m^2 K

Så ja, det vil da hjælpe lidt, men der er langt ned til de krav man stiller i dag.

Hvis du i stedet satte 100 mm mineraluld på (ja ja, ved godt du ikke vil), kunne du komme ned på 0.36 W/m^2 K
HEj Jens og Pilehave

Tak for svar

Jeg er ikke helt stærk i de værdier du referere til, men lidt er vel bedre end ingenting  Jeg må læse lidt mere på HH's hjemmeside 

Mht rockwool, så vil jeg helst have en væg der "lyder som en væg". Dvs ikke gips. Det passer ikke til huset der er fra 1858. Det er også begrænset hvor meget jeg kan sætte på væggen, da det så vil komme til at se lidt fjollet ud mht vinduesdybde og lysindfald. 100 mm plus puds osv er for meget.

Da huset er gammelt så skal væggen også kunne ånde. Jeg fjernede en isolering af flamingo og gips,- der var fugtigt inde bagved.

Så tror jeg ender med multiblokkene,- skal lige summe lidt over det

mvh jan
Hvis du har penge nok, kunne spacetherm også være noget, det isolere 2,5-3 gange så godt som mineraluld, dvs 3,5 cm spacetherm isolere som 10 cm mineraluld, også bruger de normalt gips udenpå så vidt jeg har set, men det kunne jo godt være du kunne bruge multiblokke.

Det er dog ret dyrt så vidt jeg har læst..

http://www.proctorgroup.com/products/thermal-insulation/spacetherm
Annonce
Normalt ville man nok isolere et hus som dit ved at give det en overfrakke af isolering med 1-2 cm puds udenpå. Det med at gøre det indefra er ikke så smart, da der så skal ændres i en masse installationer og fordi det stjæler kvadratmeter.

Tak for input

Spacetherm kan jeg ikke finde en dansk side med, men hvis det er hundedyrt så bliver det ikke løsningen

Da vi er ved at renovere dette rum, så er det ikke noget problem mht installationer, for der er pt ingen,- Lidt m2 stjælning kunne vi også godt leve med.
At give hytten en overfrakke på af ekstra puds er overkill og en ret uoverstielig opgave....Se billede.


multiblokkene kunne bare være en nemmere måde at rette væggende lidt op på, og hvis de så isolerede lidt samtidig med  . Men gør de ikke det nævneværdigt, så nøjes jeg med at pudse væggene.

. Huset er gammelt, og væggene er ikke videre isoleret i resten af huset, så i det store regnskab vil det ikke batte meget at begynde med en forkromet løsning i den her ende af huset. Resten af huset er renoveret af de tidligere ejere (uden isolering af vægge),- så det vil heller ikke komme på tale at begynde at ændre på vægge osv i resten af huset.

Mvh Jan

Mvh Jan

Nu er der vel hulmursisoleret, ikke?
i et hus fra 1858... Næppe. tror ikke begrebet hulmur eksisterede den gang
Nej, så er der nok bare muret med hele sten. Jamen så er der vel ikke så meget at gøre, medmindre du vil bygge en komplet indvendig væg i stållægter og isolere med bats og smække noget ny inderbeklædning op, som ofte er gips. Og det lyder det ikke til.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis