Tilpasning af IKEA skuffer til vaskeskab i køkken

Hej

Min kæreste og jeg er flyttet i hus og har nu renoveret badeværelse og køkken (på næsten egen hånd!) - og er SÅ tætte på at være i mål, så selvfølgelig skal vi også slutte af med udfordringer...

Vi har købt et IKEA køkken - METOD m. Maximera skuffer og Nodsta fronter. Problemet er, at standard målet på skuffe under vaskeskabet er 45 cm. - og vi har kun ca. 35 cm. at give af før der kommer en faldstamme i vejen... Vi har gjort en del ud af, at gøre designet gennemgående og det vil vi være nødsaget til at bryde hvis vi skal vælge låger fremfor vores skuffeløsning.

Derfor vil jeg gerne høre, om der skulle være andre der har haft lignende problem? Det er ikke en mulighed at "skære" skuffen til i dybden, da den er bygget op omkring metaldele, der holder bunden på plads - og det er inde i disse metalbeslag, at kuglelejet sidder og kan derfor ikke ændres - uden at skulle have en smed på banen...

Evt. en løsning hvor skuffefronter sættes på de beslag der kører skuffen ud og ind.. Problemet består så i, hvad vi skal sætte fronten fast på da det jo er metal-delen der forbinder skuffefronten med beslagene i skabet.

Meget grøn L-d-s :
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det være skuffer? Kunne I ikke leve med en låge?
Skuffefronterne kan skrues sammen med et fladt beslag, og der monteres hængsler i den ene side.
Sådan er mit køkken lavet, og man kan ikke udefra se, at noget er skuffer og andet er låger, da "linjerne" er gennemgående.

Eksempel på hvordan nogle af mine "låger" ser ud bag på:
Den løsning har vi lavet med nogle af skufferne, hvor vi gerne ville have store skuffer, men netop bibeholde linjerne.

Vi har også talt om at gøre det på den måde du foreslår, men vi ville absolut foretrække en skuffe..

Men det tyder på, at det er den eneste mulighed der er.

Tak for svar og billede

Meget grøn L-d-s :
Det er da muligt man kan modificere skuffen, men det er lidt svært at sige, når man ikke har set det. Hvis du uploader et billede at skuffe/faldstamme, kan det være der kommer nogle forslag.

En anden mulighed kunne være at se om der er andre køkkenfirmaer, som har skuffer, der ikke er så dybe.
Du kan skære et hak i bagsiden og bunden af skuffen, og derefter stive det af med 3 strimler krydsfinér der samles som et "U". "U"'et skrues og limes til skuffen. Jeg har selv gjort det i mit badeværelse, kan tage et billede af det senere, hvis det er.

Med venlig hilsen

Anders

Billeder kommer her (se bort fra rodet i skuffen ):


Og her set nedefra:

Håber det giver mening?

Med venlig hilsen

Anders

Så har jeg fået min skuffe!

Vi tog 3 x rullebeslag og monterede i skabet. Så tog vi metalesiderne som har kuglelejet der kører på rullebeslaget og satte 3 fronter på - så var det bare at montere dem - og så har vi én stor skuffe! Der er så ingen bund i, men vi monterer affaldsposerne på bagsiden af fronten - det fungerer super! Nu mangler vi bare at få sat de lange beslag på, som skal holde de 3 fronter sammen til én skuffe!

Tusinde tak for råd og billeder herinde!

Meget grøn L-d-s :
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis