Opretning af lunker på fladt tagpaptag

Skal snart have nyt tagpap på min carport/skur med fladt tag. Jeg vælger nok at bruge adeso selvklæber i et enkelt lag oven på det gamle tag pga. prisen og for at undgå at brænde.

Der ligger en en betydelig vandpyt som jeg gerne vil undgå i fremtiden. Jeg har kunnet læse mig til at man kan bruge icopal villaplan - nogle skriver også noget om leca snus (det har jeg ikke kunnet finde på nettet).
Mit spørgsmål er om hvordan jeg lettest får oprettet tagfladen og om det er til at arbejde med eller absolut ikke gds.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Taget på vores garage er rettet op ved at banke kiler ind imellem spærene og lægterne. Det kan naturligvis blive en udfordring hvis der er brugt skruer i din garage.
Så lidt da :-)
Jeg synes i hvert fald det er en fin løsning - når der nu en gang er lunker... Det er i hvert fald bedre med kiler, end at der konstant ligger vand på taget. Alt vandet løber fint til afløbet på vores garage, i modsætning til næsten samtlige andre flade tage her i nabolaget...
Er lunkerne kommet med tiden, eller er det bare ikke lavet korrekt fra starten?
Carporten er fra 66 og jeg har boet her i 4 år. Carporten er sunket lidt i den modsatte ende af hvor tagbrønden er. Jeg overvejede også at lave en ny tagbrønd og så simpelthen føre røret under carportens tag hen til den oprindelige brønd, men kønt vil det jo ikke se ud...
Njaa... Så ville jeg nok også forsøge at rette lunkerne op :-) - det andet bliver vidst noget klamp :-)
Hvis den er fra 66 tror jeg godt du kan regne med, at der er brugt søm - tror slet ikke skruen var opfundet den gang ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis