overfræserjern

Hej alle
Håber at I kan hjælpe mig! Jeg har længe søgt efter lange overfræserjern. De skal være med 8mm skaft og helst 10mm skær, længden skal helst være min 5cm i arbejdslængde gerne 7-8cm, dvs så jeg kan fræse et spor på min 5cm i dybden.
Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har forgæves søg efter lange overfræserbor, det længste fandt jeg i Bauhaus, med 6 skær Ø 12 foto, L 30 mm hss. med 3 små hak i hver skær, nok tænkt som spånbryder, forskudt lidt i forhold til hinanden, måske har de også 10 mm. 

Det længste jeg har kunnet finde godt nok kun med Ø 6 mm skaft. (måske værd at besøge f.eks. Bauhaus)

Men tror da at det findes men hvor? Vil også gerne ha' et vink om du skulle finde ud af hvor.

Ellers må du må nok nøjes med at lave fræsningen af et par gang for at nå den ønskede dybde.

Det er alligevel noget af en not at lave i et 1."hug"




Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er skam planen at det skal fræses af flere omgange så bare skaftet er langt er det såmænd godt nok. Det er til min pantorouter når jeg skal lave fingersamlinger.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Så for resten at Værktøj Center Fyn Aps. i Odense (nyhedsbrev mail) havde tilbud på nogle bor, spiral skær i Hss. den anden dag, de var sat en del ned, husker ikke længden på dem, men tænkte netop  på panto router i den forbindelse.

Vil mene at de er som skabt til formålet, så er det lige om de har længden.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej igen har været inde og kigge på deres hjemmeside, men kan ikke finde dem, kan du sende et link til dem?

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
CMT har nogle spiralfræsere af tungmetal i en fantastisk kvalitet. En fræser med 8 mm skaft fræser også et 8 mm spor. Eksemplet her har en totallængde på 80 mm. Du skal nok have mindst 25 mm af skaftet ind i spændetangen af sikkerhedsgrunde, og du skal ikke presse værktøjet. Men så har du 55 mm fræsedybde at gøre godt med. Prisen vil formentlig ligge omkring 5-600 kr.

http://www.cmtutensili.com/show_items.asp?pars=RC~193~2

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

Annonce
Fandt du et fræsejern der kunne bruges?

Med venlig hilsen

Anders

Hej
Fandt ikke lige det jeg søgte så er stadigvæk åben for forslag.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Så fandt jeg det jeg søgte, hos Dorch og Danola: http://dorchdanola-netbutik.dk/search.aspx?keyword=174.101.11

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)

Søger det samme som dig, men kan se det link du har sendt til værktøjet ikke virker længere - kan du hjælpe lidt her?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis