Tætning af mursten/sokkel

Hej

Vores hus er fra 1877 og bygget på en lille kampestenssokkel og pudset.
Nu er terrænet oppe over murstenene nogle steder og der suger væggen så fugt op.
Jeg har tænkt mig at grave ned til sokkellen og så pudse den og muren op på ny et 
stykke op. Tænkte på om man skulle smøre et eller andet vantæt male produkt på
så jeg er sikker på murstenene ikke suger fugt igen, men hvad skal det være ?
Vil i samme arbejdsgang lægge en drænslange ned og i stedet for jord kommer 
der granit skærver op at huset.

Hilsen Jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par lag bygningsasfalt vil givetvis ikke skade, der findes flere producenter af vælge mellem.
Jeg ville se om ikke det var muligt at grave noget af, så terrænet kan komme ned på plads. At smørre asfalt på, vil jeg tro, give problemer med opstigende grundfugt, da fugten derved kun kan gå videre op i væggen eller indad. Jeg ville pudsen soklen rigtigt op med flere lag. Dine skærver og dræn vil i hvert fald hjælpe

se http://www.bygningsbevaring.dk/default.asp?pid=184

Ellers ville jeg lige skrive til dem inde på samme side, da de har gratis rådgivning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Takker for svarerne, kan desværre ikke sænke terrænet men vil prøve
de råd jeg har fået. 

Hilsen Jan
Du burde sænke terrænet, det kan du så ikke, du skal være forberedt på problemer med opstigende fugt med så højt terræn og specielt hvis du smører fugtstop på sokkel. Du kan een gang for alle sikre med en horisontabel fugtspærre ilagt din sokkel, dog kun hvis den kan lægges under sidste teglsten. Ellers hjælper dette ikke.

murerjohn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også