Spartel som kan fjernes igen?

hej alle sammen.

Jeg har lavet en rørkasse og nu skal jeg have malet den. Jeg har samlet kassen med skruer, og inden jeg maler den, skal huller spartles, så kassen ser flot og plan ud. Det er dog vigtigt at det som jeg spartler med, nemt kan fjernes igen, sådan så det om nogle år er muligt at komme ind i rørkassen uden at være nød til at brække den op. hvad vil i anbefale at spartle med?

Mvh 
Nis Jensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du går i dit lokale byggemarked, har de sikkert en masse produkter som alle kan anvendes... Poly Filla laver noget universal spartel som bare skal blandes op med vand - det har jeg brugt til lignende opgaver. Det er nemt at arbejde med, nemt at slibe og holder godt.
Du kan også få noget færdigblandet træspartel, som er decideret beregnet til at spartle huller og sprækker i træ med - det er lidt dyrere så vidt jeg husker.
Uanset hvilket produkt du vælger, så er det jo ikke hærdet stål du spartler med :-) - så det kan jo altid bores ud, så du kan komme til skruerne.

Men hvorfor skulle du skille kassen ad? - Med en rørkasse - mener du så en kasse som skjuler rørføring etc?
Sådan en har jeg nemlig også lavet, men min hænger bare på væggen, så jeg kan hægte den af hvis jeg skal ind til sagerne.
Jeg ville holde mig fra at spartle skruehullerne, da det aldrig bliver pænt igen, hvis du skal ind til dine rør.
Jeg lavede også en rørkasse, hvor der sidder et par ventiler inde bag. Her valgte jeg at lave "en låge" der sidder med 6 store rundhovedet skruer, så man ikke er i tvivl om at, det er her man skal ind.

Tænk på at om lang tid er der ingen der ved (alsheimer light) hvor de skruer sidder, og så skal du (eller en anden) alligevel brække pladen af   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også