Udvendige tagrender: stål eller zink?

Hej,

Jeg skal have lavet udvendige tagrender - der findes jo både zink og stål (plast skal det ikke være).

På min nye garage, har jeg fået monteret zink over min port (i stedet for træ/lister) samt rundt ved taget.

Der er noget stor prisforskel indenfor stål og zink, kan jeg se.

Hvad vælger I typisk at få sat op og hvorfor denne forholdsvis store prisforskel?

Hilsen Torben
Hej, Jeg skal have lavet udvendige tagrender... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har galvaniserede ståltagrender fra 1996, der er rustne indvendigt, helt nede i bunden, jeg bor langt fra havet, i østjylland.
Det er stålrender fra Lindab-
Vores gamle hus fra 2003, havde i ståltagrenderne svær rust i bunden og der hvor taget dryppede. Så det fik vi anmærkning på i tilstandsrapporten da vi solgte huset i 2011. Da jeg klagede, fik jeg tilsendt 3 bøtter tagrende tætningsmasse, der skulle males på. (sådan noget med fiber i) . Huset lå i Glostrup, lidt ugen for København, så det er vil ikke lige kystnært.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I et af mine tilbud på opsætning af zinkrender viser det sig, at firmaet laver renderne i VM-zink.

Er der nogen af jer derude, der kender dette produkt og evt. kan sige for og i mod. Det tegner til, at produktet er billigere end eks. rheinzink....men er det lige så godt? ;-)

Hilsen Torben
Det er samme kvalitet:-)
De der arkitektrender ser fine ud - jeg skal have lodret stern, så det vel "fint" med dem.

Men: mit hus er fra 1980 med en tilbygning fra 2003 - jeg tænker om arkitektdesignet passer til mit hus eller arkitektdesignet måske mere "er til" forholdsvis nyere huse!?

Hvad tænker I? Hvad er Jeres erfaring?

Tak for alle Jeres indlæg :-)

Hilsen Torben
Annonce
Er det et firma eller dig selv der skal lave det?
Skrevet af primo-ct på 26 aug 2013 21:26
Er det et firma eller dig selv der skal lave det?

Det er et firma og de anvender vm zink og bugger vist nok på eget værksted.

Når du spørger om det - hvad tænker du på i den sammenhæng?

Hilsen Torben
Troede det var et gør det selv projekt:-) En arkitektrende kan godt passe til dit hus men du skal jo vælge hvad du bedst kan li. Men hvis du vælger en arkitektrende synes jeg du skal overveje 90mm nedløb da det er en større tagrende. Hvad størrelse nedløb er der med i tilbudet?
Skrevet af je__ns på 23 aug 2013 06:49
Jeg har galvaniserede ståltagrender fra 1996, der er rustne indvendigt, helt nede i bunden, jeg bor langt fra havet, i østjylland.
Det er stålrender fra Lindab-

Du har altså 17 år gamle tagrender med rust i bunden. Står du overfor en snarlig gennemtæring, eller er der bare overfladerust?

Der er endnu ingen argumenter der har overbevist mig om, at ståltagrender "bare ikke duer".
Skrevet af Flemming.S på 23 aug 2013 08:23
Vores gamle hus fra 2003, havde i ståltagrenderne svær rust i bunden og der hvor taget dryppede. Så det fik vi anmærkning på i tilstandsrapporten da vi solgte huset i 2011. Da jeg klagede, fik jeg tilsendt 3 bøtter tagrende tætningsmasse, der skulle males på. (sådan noget med fiber i) . Huset lå i Glostrup, lidt ugen for København, så det er vil ikke lige kystnært.

Du klager over en anmærkning i tilstandsrapporten på et hus du vil sælge og får materialer til at "udbedre" anmærkningen.

Det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til, så det springer jeg let hen over. . . . .
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også