Isolering af kvist

Hej LDS

Jeg fik foretaget et termografering af vores hus som viste at bla. vores 2 kviste ikke havde nogen eller meget lidt isolering. Det viste sig at den ene ingen havde overhovedet og den andet havde en smule på toppen og endnu mindre i højre side. Venstre side var tom.

Mit spørgmål går nu på hvordan isolerer jeg dem?

Jeg ville helst fylde op med isolering fra yderside til indeside uden evt. luftafstand, og så en dampspærre før gipspladerne.

Jeg har billeder af mit lille projekt her: http://www.nenne.dk/photo/photo_thu...75626c6963


På vindue 1 i højreside kan man se den gamle isolering (billede vindue1_3.jpg). Det ligger helt op ad ydersiden og ikke indersiden. Der er ca. 8 cm fri luft til indersiden. Hvis det skulle gøre sig som en luftspalte er det så ikke på den forkerte side? 
Der var ingen dampspærre i forvejen på begge. Der er under loftsgipspladerne alukraft dampspærre.

På forhånd tak.




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øv er der slet ingen der har noget input?
Det er svært at se på dine billeder om der er ventilationsspalter til kvistene, er der det?
Nej ikke i selve kvistene, men der er en luftspalte fra taget i al almindelighed.

Jeg har lagt et ekstra billede op hvor jeg har markeret hvad jeg mener. Når jeg kigger ind mellem den røde markering ser jeg isolering til den ene side og undersiden af eternittaget til den anden, så der kommer en del luft herfra.

Hmm slet ingen der ved bedre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis