Hvordan skiftes/rep bundrem i ydervæg?

Jeg har netop rykket gulvet af stuen i mit sommerhus (1975), og har konstateret at ved to ydervægge, er opklodsningen, rådnet helt væk, og dele af bundremmen er også rådden.

Huset står på punktfundamenter, direkte over fugtig jord. Helt lukket konstruktion, uden ventilationsåbninger i soklen, og frit spil for fugtopstigning, fra fundamentklodserne og masonitopklodsningen. Den sjaskvåde rockwool, har også hjulpet godt til med ødelæggelserne.

Mit spørgsmål er: Hvordan skifter man bundrem? Er der nogen der kan forklare det, evt. har nogle gode links.?

Ydervæggen er en tynd lægtevæg, med blokhusbrædder yderst og rustikbrædder indvendigt.

På forhånd tak!

Skal det laves, skal det laves ordentligt!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen bud?

Tænker at jeg skifter jeg den bid for bid, ved at lave ekstra understøtning på hver side af det der ønskes skiftet.


Skal det laves, skal det laves ordentligt!

Hejsa. Står med samme problemstilling! Hvad kostede det dig at udskifte bundremmen? Hvis du gjorde det selv, hvad tror du så det ville koster ved en håndværker?



Klavs Frederiksen

Hejsa. Står med samme problemstilling! Hvad kostede det dig at udskifte bundremmen? Hvis du gjorde det selv, hvad tror du så det ville koster ved en håndværker?



Klavs Frederiksen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis