Girafsliber, kvalitet?

Hejsa

Jeg tænker på at finde mig en brugt girafsliber og der er et par mærker at vælge imellem. Men da jeg ikke har nogen erfaring med det, tænkte jeg der måske var nogen herinde der havde erfaringer (en holdning) til mærkerne. Fx. Flex, Mirka, Venzo, Festool eller de helt billige?

Hvad siger lav-det-selv-folket?

VH Knekse.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre du skal igang med den helt store renovering af et helt hus, kan det ikke betale sig at købe en giraf sliber. Du bruger den en gang og resten af dens liv hænger den og fylder op et sted. Du kan leje !
Det er lige præcis den helt store renovering af et helt hus jeg er igang med... Derfor spørgsmålet. Tanken var at købe en let brugt, bruge den og sælge den igen.
Nogen gange kan det bedst betale sig at købe noget godt effektivt værktøj til en start.

Men selvfølgelig kommer det også an på, hvor mange giraffer man har brug for at slibe.....


http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/28874288?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii&utm_medium=link

Du kunne også købe en no-name til 598 kr. og så bare returnere den og få en ny når den går i stykker. Der vist flere byggekæder der har dem til den pris.
@pilehave

Der har jeg også overvejet. Men hvis nu resultatet ikke bliver så godt som et af de dyrere mærker, vil jeg hellere bruge de penge på et tabe ved et videresalg af en brugt. Derfor var jeg nysgerrig efter om de var nogen der havde erfaringer med de forskellige mærker/ikke-mærker.
Annonce
Jeg købte en brugt Flex girafsliber da jeg renoverede huset. Det er en rigtig god maskine, så den kan jeg godt anbefale. Jeg solgte den bagefter til stort set samme pris som jeg gav for den. Husk for guds skyld at købe en god industristøvsuger, hvis du ikke allerede har en. Det støver ganske betragteligt....! :-)

Med venlig hilsen

Anders

Resultatet bliver ca. det samme, men det er sikkert nemmere med en girafsliber der koster 10 gange så meget, da der er tænkt mere i ergonomi og finesser.
Jeg købte en billig en på QXL, den fungere ganske fortrinligt, jeg har brugt den i et par rum.
Den er lidt tung, men ellers ingen ulemper, med en god industristøvsuger tilkoblet, er der ikke meget støv der ryger ved siden af.
Det er også muligt at leje en ordentlig Girafsliber hos flere farvehandlere.

Hold da endelig langt væk fra de billige Noname-modeller og køb i stedet en brugt Flex eller Festool. Det er dog vigtigt at tjekke standen hvis du vælger denne løsning. Da disse to mærker hovedsageligt bruges af malere som dagligt har udsat dem for belastning.
Jeg har en af de helt billige. Den er tung og hovedet er ikke særligt fleksibelt. Men den kører fint, støver ikke og får arbejdet gjort. Den er dog ikke god til lofter, da den som sagt ikke kan bevæge hovedet ret meget, og man derfor er nødt til at holde armen næsten vandret, hvilket betyder at man ikke kan stå på gulvet og slibe loftet. Til vægge er den fin.

Hvis man ikke laver alle rum samtidig, bliver det alt for dyrt at leje. Så jeg ville også købe en god brugt.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også