Hvepse i udestue

Sidste år satte jeg en ny terassedør i huset ud mod min udestue. Jeg fik stoppet isolering rundt om efterfølgende, men har endnu ikke fået det helt færdiggjort med bagstop og fuge.

Nu har jeg så opdaget at nogle hvepse har fået fjernet lidt isolering i det ene hjørne i toppen og må have lavet et bo inde bagved, for de flyver lystigt ud og ind. De går i panik mode hvis jeg lukker døren i udestuen ud til haven så de ikke kan komme ud.

Spørgsmålet er nu; hvordan får jeg stoppet dem? Jeg er med på, hvis jeg selv skal gøre det, at man skal gøre dem om aftenen hvor det er køligere og mørkt og de dermed er faldet til ro. Men skal jeg sprøjte noget gift ind og afvente (i så fald hvilket gift) eller skal man have en proff på når man ikke selv kan se boet?

PFT
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en spray, der er bygget til formålet

Som du skriver, så vent til mørket har indfundet sig(så er de gået i seng), og sprøjt ind i indflyvnings-hullet, samt omkring det. Husk at beskytte dig selv og dine omgivelser mod giften, men det kan du alt sammen læse på flasken når du køber den.

Held og lykke med kampen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har lige gjort det, godt nok ude på mit tag imellem tagstenene. Jeg brugte dette produkt: http://m.bayergarden.dk/da-DK/data/Products/k/Kvit%20Fluespray%20PY.aspx

(Kan være der findes andre)
Det er ret effektivt og jeg har ikke flere hvepse.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Jeg har selv med succes benyttet Stald-Chok. Det ser ud til at være en anelse billigere end Kvit Fluespray. Virkningen er formodentlig den samme.
som lrp skriver stald shock. det virker meget hurtigt og har en periode på ca 1 uge hvor det virker.
kvit fluespray er noget bras i forhold til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis