Rotte

Hej

Fat den her rotte (tror jeg !) i min have....Det er nok en kat der har taget livet af den.  Men er det en sort rotte eller vandrotte eller hvad er det?.  Fyren var godt 15 cm lang + halen (som der var bidt et stykke af).

Nogen bud...

Eriksen

Hej Fat den her rotte (tror jeg !) i min... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

tror lige, jeg godt vil købe noget afprøvet her.. ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Min salig far fortalte at i hans hjem ( Gård på landet ved et mindre vandløb)  var der en del rotter. De lagde så Karbid ned i hullerne og ventede en tid. Når så stoffet havde udviklet gas nok til at gangene var godt fyldte blev der sat ild til. Det virkede godt imod rotterne.  Indtil en dag hvor gavlen slog en ordentlig revne på laden, så havde det virket lige rigeligt. info Karbid er et stof der udvikler gas ved forbindelse mad vand. 

 Hos min bror har vi sat slange på udstødning på en fræser var det vist og så ladet det puste ind under garage. Vi kunne spotte 2 huller og stod derfor vagt ved det andet hul. Efter kort tid stak rotten snuden op for at trække frisk luft, men et mislykket slag med skovl fik den til at kravle hjem igen. Han havde ikke flere problemer i den nærmeste tid. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Natur skrev den 25-01-2018 20:08:44

tror lige, jeg godt vil købe noget afprøvet her.. ;-)

 den omtalte gasser maskine jeg lavede er skam afprøvet.
de kan også købes i handlen, men koster blot i omegnen af 14.000kr 



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Et autogen svejseværk er som skabt til opgaven. Der skal blot eftermonteres et gnistaggregat fra en ukrudtsbrænder. Dog skal man nok gå diskret til opgaven for ikke at ophidse hattedamerne fra Foreningen til Frøernes Frelse, så de i forargelse risikerer et livmoderfremfald.   

P.S. Jeg kan ikke finde nogen passus i hverken våbenloven eller lov om eksplosiver der forbyder kreativ anvendelse af et autogen svejseværk.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er ikke så vild med autogensvejseværket. Acetylen er meget eksplosivt med den rigtige iltblanding og kan give store bygningsskader. 

Jeg tror på at udstødningen fra plæneklipperen kan klare opgaven selv uden ekstra benzin/dieseltilsætning. Kulilten fra plæneklipperen er meget giftig. Hvis din plæneklipper er udstyret med katalysator duer det ikke. 

Der kan også bruges CO2 (kulsyre) eller nitrogen. Disse luftarter fortrænger ilten i luften og kvæler således dine rotter.


Søren O
Annonce

Puha! Vi havde mus ved skraldespanden, OG VI BOR PÅ 3. SAL.

Det er en ubehagelig oplevelse

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Opgørelse: Alene i januar måned har jeg et sted fanget, først 12 voksne rotter (og efter en pause på ca 1 uge) yderlig 26 store rotteunger (+ en mus), i smækfælder - uden madding. Fremgangsmåden er: 2 smækfælder en på hver side af rottehullet, og 2 mursten en på hver af den anden side af rottehullet. Når rotten så enten skal op eller ned i hullet, er den nødt til at kravle hen over en af fælderne - og så er der smæk for alle pengene. 

Ps. Der er også gift-stationer opsat på stedet, men de har overhoved ingen virkning på rotter.

sådan, det kan man da kalde succes :-)


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Det har været en mild vinter, så det kan forventes at forekomsten af rotter bliver meget synlig i år.

Jeg er ikke tilhænger af gift, da jeg efterhånden har en pæn bestand af rovfugle, hvoraf flere er notoriske ådselædere som jeg ikke vil forgifte. Det har trods alt taget mange år at forbedre biotopen her på matriklen.

Tilladte rottegifte her i landet indeholder et stof så de dør af indre blødninger. Selv om midlerne betegnes som ufarlige, er det udelukket et spørgsmål om mængde. Derfor er gift ikke en option hvor jeg har indflydelse, fordi jeg ikke har kontrol med hvor kadaverne ender.

Tilbage er der kun de mekaniske midler. Smækfælder nær hus og tilbygninger suppleret med hunden. Smækfælder afskærmes så hunden ikke kommer til skade.

Længere væk er autogensvejseværket særdeles effektivt. Det har hidtil været det mest effektive blandt frugttræerne som plages af mosegrise når de æder rødderne. Autogensvejseværket tager både mus, mosegrise, muldvarpe og rotter.

Dog vil jeg anbefale at man ifører sig hjelm, visir og en tyk jakke da småsten der slynges op godt kan give blå mærker. Hørerværn er ikke nødvendigt, da lyden dæmpes under jorden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis