Rotte

Hej

Fat den her rotte (tror jeg !) i min have....Det er nok en kat der har taget livet af den.  Men er det en sort rotte eller vandrotte eller hvad er det?.  Fyren var godt 15 cm lang + halen (som der var bidt et stykke af).

Nogen bud...

Eriksen

Hej Fat den her rotte (tror jeg !) i min... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18 aug 2013 11:59
Gad vide hvad det så er jeg har ude i skellet hver vinter der hvor jeg fodre fuglene, de er ret store har pæn brun pels og lang forholdsvis nøgen hale.
Det hænder at min hund nakker en af dem.

Det er rotter. At du fodrer fugle der er et "give away".
Skrevet af Tusse67 på 18 aug 2013 12:20

Det er rotter. At du fodrer fugle der er et "give away".
Komunen kommer troeligt hvert efterår og opstille de der blik kasser, spild af tid for de virker da ikke kan jeg se når han henter dem er de stadig fyldt med den gift han fyldte i.
De burde i stedet komme og gasse gangene som der er rigeligt af, men det er der vel ikke råd til ?

Skrevet af Håndværkeren på 18 aug 2013 12:28
Komunen kommer troeligt hvert efterår og opstille de der blik kasser, spild af tid for de virker da ikke kan jeg se når han henter dem er de stadig fyldt med den gift han fyldte i.
De burde i stedet komme og gasse gangene som der er rigeligt af, men det er der vel ikke råd til ?

Det er fordi at det du fodrer fuglene med er meget lækrere end det rottefængeren putter i kassen. Hvis der er huller kan rottefængeren pudre dem med trædegift. Det batter i den situation. Man må ikke gasse andet end muldvarper... Så forvent ikke at en myndighedsperson som en rottefænger vil give sig i kast med denne metode. 

Noget andet er at du selv er forpligtet til at prøve at undgå rottetilhold ved at sørge for at der ikke ligger spildfoder. Dette er nydeligt, så længe det læses på et stykke papir. Problemet er når det skal ud i virkeligheden. 

Hvad er det han fylder ned i gangsystemet? 

Er det bare alm. gas, som han så sætter fut i?

Det ser meget inspirerende ud. :-)


Med venlig hilsen
ktm

 

det er ilt og gas,og det er ret explosivt


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

DET kunne vi godt bruge :-)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

1 del benzin og 50 dele diesel ind i udstødningen på plæneklippern og en slangefra udstødningen og ned i en af gangene DET virker  

Kan købe færdiglavet for kun ca 14k kr, eller laves selv af en gammel plæneklipper


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Rolias skrev den 25-01-2018 17:02:03

det er ilt og gas,og det er ret explosivt

 

Selvfølgelig. Man kan jo bare trille sit autogen svejseværk ud i haven og lukke op for flaskerne og stikke slangerne ned i hullet. Men hvor tæt på tør man stå, når det skal futtes af?? :-)



Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis