Rotte

Hej

Fat den her rotte (tror jeg !) i min have....Det er nok en kat der har taget livet af den.  Men er det en sort rotte eller vandrotte eller hvad er det?.  Fyren var godt 15 cm lang + halen (som der var bidt et stykke af).

Nogen bud...

Eriksen

Hej Fat den her rotte (tror jeg !) i min... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har lige afprøvet et par af de nye plastik T-Rex rottesmækfælder (dem med rovdyrtænder), de nærmest halshugger uheldige rotter.

PS. Enig med Rantzau, giftbekæmpelse af rotter og mus burde forbydes. 

 

Jeg og en kammerat skulle afprøve noget nyt i nat, nemlig UV-lys vs rotterjagt. Udstyret med UV-lygte og luftgevær i et fjerkræ menageri (stald), fik vi 6 fine rotter. Modsat almindelig lys reagerer rotter ikke på UV-lys ud over at de lyser op (bliver selvlysende). Så en nem, bekvem og ret hyggelig måde at nedlægge rotter på.    

Er der nogen der helt uautoriseret har lyst til at fange min rotte i en høj og tør krybekælder hvor den har lavet gange ned i jorden, der skulle efter proffesionelt gæt kun være en.

I kgs. Lyngby.

Jeg er ligeglad hvordan, udover at mit hus står oven på så der skal ikke være for meget sprængstof indvolveret 🤣

Dusør 2000kr 

Nene skrev den 29-12-2018 12:30:40

Er der nogen der helt uautoriseret har lyst til at fange min rotte i en høj og tør krybekælder hvor den har lavet gange ned i jorden, der skulle efter proffesionelt gæt kun være en.

I kgs. Lyngby.

Jeg er ligeglad hvordan, udover at mit hus står oven på så der skal ikke være for meget sprængstof indvolveret 🤣

Dusør 2000kr 

 Du har pligt til at melde rotter til kommunen.... en rotte bliver til rigtigt mange rotter i løbet af ingen tid   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 29-12-2018 13:14:50

 Du har pligt til at melde rotter til kommunen.... en rotte bliver til rigtigt mange rotter i løbet af ingen tid   

 ..du mangler "hun" før rotte   

Annonce
Nene skrev den 29-12-2018 12:30:40

Er der nogen der helt uautoriseret har lyst til at fange min rotte i en høj og tør krybekælder hvor den har lavet gange ned i jorden, der skulle efter proffesionelt gæt kun være en.

I kgs. Lyngby.

Jeg er ligeglad hvordan, udover at mit hus står oven på så der skal ikke være for meget sprængstof indvolveret 🤣

Dusør 2000kr 

 Det eneste der duer er fælder. Gift og andre kreative løsninger i beboelse er dumt, da du risikerer at rotten dør et sted du ikke kan komme til, og så lugter hele huset i månedsvis eller mere af rådden rotte. 

Smækfælder skal skrues fast, og de placeres op ad vægge, gerne steder du ved rotten kommer. De er luskede og snedige, så det kan være en god idé at fodre rotten et par gange i fælderne, uden de er ladt, så den bliver trygge ved dem. Ellers kan du risikere den går udenom eller får foderet listet af uden at fælden smækker. 

Jeg har god erfaring med de sorte fælder fra Ryom (glem de billige Smækfælder i metal). Smelt noget mørk chokolade, kom noget hakket mandel/hasselnød og eventuelt rosiner i, og hæld chokoladen op i det lille rør. Når chokoladen er stivnet er den svær at liste ud af fælden. 

Og husk, du har pligt til at melde det til kommunen, Men du må altid gerne selv sætte fælder op. 

Frank Chr. skrev den 29-12-2018 14:01:53

 ..du mangler "hun" før rotte   

 Ha ha... reelt set skal der jo 2 rotter til at de bliver til mange     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis