Pgo hot 50

Hej jeg har lige fået en Pgo hot 50 og den har en del problemer med at starte el-start virker ikke og kan kun bruge kick-start men den er svar at få i gang når den er kold nogle der ved hvad jeg kan gøre for at få den nemmere i gang 

mvh. Jacob 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis "kold" betyder det sommervejr vi har lige nu, så kan læsningen være kun at give kvart til halv choker og en lille smule gas, når du sparker den i gang. Slip gassen straks den tager ved.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu har moderne scootere automatchoker, det vil sige scooteren selv bestemmer.
Derfor, prøv at skifte automatchokeren, den sidder oven på karburatoren som en sort plastik kasse på størrelse med en lille tændstiksæske.
Tilbage til din starter, er der strøm på batteriet? Husker du at holde bremsegrebet inde når du trykker på starteren?
Hvordan ser det ud med service på dyret? Har den fået skiftet tændrør og luftfilter som foreskrevet i servicebogen?
Især tændrør og luftfilteret er vigtigt for at scooteren starter og kører som den skal.
Ja til dit spørgsmål. Få straks liv i startmotoren.

Kickstarteren er på de fleste scotere, så dårligt lavet/udført at de efter min ringe mening, kun kan betegnes som en "i yderst nød" startmulighed. 


 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
kickstarteren er til nødbrug hvis batteriet er "død"
og skal oplades. med oplader

hvis scooteren bruger mere strøm en den kan nå at oplade. batteriet.
og det er fordi at scooteren ikke køre længe nok.
med mange starter. på en dag. og sjælendt forlader byen.!
at få udstødningen udbrændt på de lange ture.
der hvor motoren bliver gemmen varm.
ca. en times tid eller mere.!

hvis du skal have mere oplysning om scooter. så kig i www.scootergrisen.dk
Skrevet af Nitter på 11 aug 2013 07:43
Ja til dit spørgsmål. Få straks liv i startmotoren.

Kickstarteren er på de fleste scotere, så dårligt lavet/udført at de efter min ringe mening, kun kan betegnes som en "i yderst nød" startmulighed. 


 

Jeg vil nu vove den påstand at en scooter der er vedligeholdt tilstrækkeligt, starter efter 1 til 2 gang med kickstarteren. Det gør min 10 år gamle PGO Hot 50 i hvert fald  

Annonce
Skrevet af KimArndt på 12 aug 2013 17:51

Jeg vil nu vove den påstand at en scooter der er vedligeholdt tilstrækkeligt, starter efter 1 til 2 gang med kickstarteren. Det gør min 10 år gamle PGO Hot 50 i hvert fald  

Nåå, gør den det også når der fryser -10 grader ??  




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 12 aug 2013 19:59
Nåå, gør den det også når der fryser -10 grader ??  




Ahh, der skal den måske lige have lidt mere.. Men min pointe var nu, at det er utopi at tro, fordi starteren kommer til at virke, så starter den nemmere. Selvfølgelig skal der ikke arbejdes så meget, men starteren har heller ikke specielt godt af at skulle snurre både halve og hele minutter før motoren tager fat. 

Jabob: Har du scooteren op på centralstøttebenet når du bruger kickstarteren? Jeg ser alt for mange der prøver at starte med kickstart men støttebenet oppe. Du kan simpelthen ikke få nok "sving" på hvis den står på støttebenet.. 
Skrevet af KimArndt på 13 aug 2013 19:13

Ahh, der skal den måske lige have lidt mere.. Men min pointe var nu, at det er utopi at tro, fordi starteren kommer til at virke, så starter den nemmere. Selvfølgelig skal der ikke arbejdes så meget, men starteren har heller ikke specielt godt af at skulle snurre både halve og hele minutter før motoren tager fat. 
Jo ok. Min pointe er omvendt at kickstarteren på en PGO er så klejnt udført at den ikke holder i længden, da bøsningen i skjoldet ret hurtigt går til ved dagligt brug.

Ellers er jeg enig med dig i, at motoren naturligvis skal vedligeholdes løbende.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg kørte 38.000 km på min PGO -max og kun med brug af kickstart, der var aldrig problemer med kickstarteren, derimod er el-starten altid noget lort, den kan jo ikke trække en ordentlig cylinder med massere af kompresion

som en anden sagde, prøv at lån en el-choker fra en af dine kammerater.
endnu nemmere er at pille luftfilter af og så regulerer luft indsugningen med din hånd og prøv at sparken den igang.
så kan du jo i samme omgang tjekke at filteret er som det skal være.

kører det eller som den plejer? kan jo også være andre ting lidt "falsk" luft eller almindelig slitage, hvor langt har den egentlig gået?

kom lige i tanke om noget nemmere, kør med åbent luftfilter og altid et par dumke dieselstart i hjelmrumet (for sjov)

//Kuchen

 

Hej Jacob

I givet fald at du endnu ikke har fundet en løsning endnu og ikke har choker på, så har jeg et råd til dig.

De dage det er koldt i vejret kan ens knallert have lidt svært ved at starte. Her kan du eksempelvis tage luftfiltret af og holde for karburatoren samtidig med at du kickstarter. På den måde vil knallerten suge mere benzin ind forhold til luft og har herved nemmere at starte. Pas på med at du ikke drukner den for så skal du vente lidt tid til noget af benzinen er fordampet. Bagefter sætter du luftfiltret på igen og er klar til at kører!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis