Vaskemaskine motor kører ikke

Side 3 af 3 << < 123
tns

Jeg kan heller ikke få øje på den på dine billeder. Nu er det et par år siden, men som jeg husker det fra min maskine, så var det er separat enhed som var monteret et sted forneden i maskinen. Jeg tænker at den må være forbundet til motoren. Prøv at følge det bundt ledninger som forlader motoren via det gule stik. Hvor fører de hen?

mvh
Thorsten
Peter MT

Tak for det hurtige svar Thorsten.
Ledningerne fra motoren, og alt andet, fører op til betjeningspanelet, så den gemmer sig jo nok det. Det så bare lidt sværere ud at gå til, men der er nok ikke nogen ud vej. Jeg prøver at skille det ad.

ev elmand

Jeg kan se at den siemens er med kul i motoren. Der er et eller andet sted imellem 90 og 98 % chance for at det er dem der er slidte. De sidder i 2 hvide holdere på din motor. Du kan se dem på billede 4 fra oven. Forskellen på din maskine og de 2 der oprindelig er nævnt i denne tråd er netop at de var med kulfri motor. 

Men din er tydeligvis med kul. Det siger sig selv at elektronikken så også er helt anderledes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Peter MT

Mange tak Erik for den meget relevante oplysning. Så er det nok der jeg skal prøve først.

Er det nødvendigt at afmontere motoren for at skifte kullene?

Jeg har forsøgt at afmontere motoren. Har skruet to tykke skruer ud på bagsiden (den ende af motoren hvor akslen stikker ud), men jeg kan ikke få motoren fri.

Nogen gode råd til hvordan jeg får motoren fri?

ev elmand

Når du har skruet de 2 skruer af kan motoren tages af. Den skal bare have et " kærligt " dask fremad imod motorakselen, efter at de 2 store hvide skiver er lirket af. Du kan se på dine meget fine billeder at den sidder på 2 bøsninger bagud. .

m.v.h. Erik
Peter MT

Efter at have fået et par nye motorkul i kører min Siemens SIWAMAT XLP 1650 nu igen, og spinder som en mis. Til andre der skulle støde på denne tråd lægger jeg et link til fin video af hvordan man skifter motorkul på denne type vaskemaskinemotor. Jeg købte nye motorkul hos nettoparts via det link der blev lagt op helt i starten af tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=N_r8d93xPYw 

Tak for hjælpen til dem der har svaret mig og dem tidligere bidraget i denne tråd.

ev elmand

super

m.v.h. Erik
Side 3 af 3 << < 123
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vaskemaskine Siemens siwamat xm 1460
  2. Motorkul i vaskemaskine.
  3. Miele Novotronic w 963 vaskemaskine
  4. siemens vaskemaskine " danser" mens den slynger
  5. Kul.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Registrer dig som bruger nu - det er gratis!

Opret profil her

Se også...

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her