Beton look på væg

Hej,

Fruen vil gerne have fjernet noget (herredyrt) tapet og istedet have væggen til at ligne beton.

Er der nogen der har nogle ideer til hvordan dette kan gøres? Jeg forestillede mig at spartle væggen, men hvad skal jeg bruge og hvordan skal det behandles?

Vi har tidligere set en fed løsning i et boligblad, og det lignede "blankt" beton, og så cool ud.


Nogen forslag? på forhånd tak!

/Lasse Kristensen 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da foreslå dig at vandskure væggene og derefter give dem en forseglende behandling da de ellers vil være vanskelige at holde rene forstøv m.m og kan støve lidt.

En mat lak burde kunne gøre det ligesom en egentlig støvbinder er udmærket til formålet.
slib tapeten af og sandspartel

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,

Så er det fjernet og sandspartling påbegyndt. Syntes dog det fremstår meget gult/hvidt. Fruen vil gerne have det mere grå 

Hvad skal man så bruge??
Kalke det over med cementvand, når det er tørt

 

hvorfor ikke pudse op i en tynd cement puds, den er jo netop grå.
først prime væggen med lidt betonklæber så lave en betonpuds med noget betonklæber i og pudse op med. efter endt tørring så giv en mat gulvlak i 2 tynde lag på væggen. den er slidstærk og gør du forhåbentlig vil kunne tørre let henover med en fugtig klud hvis det skulle blive nødvendigt ved rengøring
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Er det muren hvori der er en brændeovn?

murerjohn
Murerjohn -> Jeps, lige præcis.

Jeg vil meget gerne opnå et udseende som på vores støbte trappe, altså hvor overfladen er grå med "mønster", men stadigvæk glat og med glans, altså uden "korn" som ved en vandskuring eller lign.

Nogen ideer? :-)
Kan du ikke bare spartle væggen med letspartel-fin - det er gråt. Men selvfølgeligt ikke så modstandsdygtig som den ægte vare. Man kunne måske blande lidt cement i - det ved jeg dog ikke noget om  ( jeg ville ikke være bange for at give det et forsøg )

f.eks denne :

http://shop.j-beckmann.dk/product.asp?product=425&attrib=1&attrib1=136

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den letspartel du linker til er hvid.
Skrevet af jenshøj på 11 aug 2013 19:47
Den letspartel du linker til er hvid.

Ups

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også