Stiga Villa 11e

Stiga Villa 11e 1996.  Jeg har et problem med remmen, der går fra kraftudtaget til klippeboardet. Den hopper og danser, og bliver hurtig slidt. Desuden slider den remstrammeren helt ned. (De er pænt dyre de remme, så jeg ville gerne slippe for at skifte dem så ofte)

Er der et klogt hovede derude der har et tip
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok skifte dine remskiver og remstrammer også, normalt holder remmene jo længe. (og sikre dig at det hele sidder korrekt, og der ikke er noget der skraber på
Jeg går ud fra det originale remme du bruger, almindelige kileremme holder ikke.

Jeg købte min Stiga i 2002 da var den 2 år gammel, jeg har aldrig skiftet remme.
Jeg har 800m2 græsplæne.
Generelt: Sørg for at fjedren der holder remstrammerhjulet er tilstrækkelig stram. Remstrammerhjulet skal ligeledes kunne rotere fuldstændigt let og helt frit, en ting jeg ved af erfaring folk til tider overser!

Og på mange gamle Villa'er, er der problemer med at remmen har en tildens til og skrabe på den stang, der sidder og "titter" op i vendstre side på klippebordet. Hvis, skal den bukkes sideværts.

Det er hvad jeg sådan lige umiddelbart kan "ryste" ud af ærmet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for responsen.
Jeg bruger kun originale dele, men jeg har en temmelig stor grund på 5000 m2 der nogle steder er så skrå, at jeg må bakke op(bor på Bornholm) måske er det det der slider?
Skrevet af PalleHolm på 03 aug 2013 15:26
Mange tak for responsen.
Jeg bruger kun originale dele, men jeg har en temmelig stor grund på 5000 m2 der nogle steder er så skrå, at jeg må bakke op(bor på Bornholm) måske er det det der slider?
Ja ok Palle. Det med bakkeriet benytter jeg mig også af selv med min 14 HST, da der jo ikke er f...... meget træk på de drivende hjul grundet manglende vægt.  Jeg kunne forestille mig remmen bliver slappere på det stykke hvor det begynder at stige, hvis "knækket" er "skarpt". Eventuelt rammer remmen også et eller andet på maskinen, i samme øjeblik ? 

Awer op, burde dog ikke slide mere end normalt på remmen hvis den går fri og stadig kan holdes stram.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det har du ret i, men jeg er stadigvæk lidt blank. Remstrammerhjulet er blevet slidt helt op i den ene ende, så remmen falder op, og den har en gang før slidt en op

Annonce
Skrevet af PalleHolm på 03 aug 2013 18:23
Det har du ret i, men jeg er stadigvæk lidt blank. Remstrammerhjulet er blevet slidt helt op i den ene ende, så remmen falder op, og den har en gang før slidt en op

Jo ja. Remstrammerhjulet kan du så godt skifte omgående, det skal bare være helt i orden, hvis du vil undgå at splitte dine remme af.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis din strammerulle slides skævt, skal nok du have den rettet op, den skulle jo gerne trykke jævnt på remmen.
En strammere fjeder på strammerullen, kunne nok også hjælpe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis