Router, hvilken?

I den nærmeste skifter jeg til fibernet fra Waoo.
Jeg skal ud og købe ny router eller leje en af Waoo, kr. 228,- /år.
Jeg kender ikke kvaliteten af Waoo-router.
Hvad ville i gøre??

Hilsen
Peter Christensen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har også lige fået fibernet ind her.(Waoo)
Jeg købte en router hos Merlin WIFI N300 til kr. 199 incl.forsendelse.
Den virker perfekt.
Ved ikke om de har flere men de lillebror som sikkert er stor nok.
Her er et link.

http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=547947

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Jeg har også lige fået Waoo.
Vi har fibernet gennem sef.dk og de sælger en udmærket router til under 300 kr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har også fiber igennem waoo. Jeg har da bare fiberen til at gå direkte ind i routeren fra waoo. Det er en icotera igw2000. Er det ikke standard? Jeg betaler ikke noget abonnement for den udover bredbåndsabonnementet.
Waoo smed en trådløs router med da jeg fik fiber, men det er ikke en jeg betaler noget for at have. Desværre har den ikke Gigabit-switch men kun Ethernet (1oo mbit) så jeg har min egen billige Trendnet TEW-639 i stedet
Det kommer helt an på hvad du skal bruge den til og hvor avanceret du vil gøre det.

Til normalt brug med 1-3 enheder kan du stort set vælge fuldstændigt frit på alle hy7lder, og medmindre dine enheder også kører den nye ac protokol har det heller ingen betydning.

Skal du streame netflix til flere brugere samtidig med, at du kører ip-telefoni og spiller online og din ftpserver uploader de nyeste billeder til resten af familien bliver det straks list mere tricky.

En god ting at have er dog en USB port på routeren så du kan tilslutte en ekstern harddisk eller evt. en printer.

Fortæl lidt om dit behov så kan jeg bedre hjælpe dig :-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

på vores waoo forbindelse 50/50 bruges en netgear wndr 3800 fordelen med denne er den har 1gbit wan og lan porte som kører 1gbit helt ud til maskinerne

så derfor tjek at routeren har 1gbit på wan og lan siden inden køb

"En god ting at have er dog en USB port på routeren så du kan tilslutte en ekstern harddisk eller evt. en printer. "

Vil jeg kunne tilslutte en printer uden netkort til denne usb-port og anvende den som en netværksprinter?

alt efter router model så ja det kan du ,den netgear wndr 3800 jeg bruger er kun for usb hdd og ikke printere

så tjek før køb ,mindes cisco modellerne kan

men husk og tjek at wan og lan kører 1gbit
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis