Plæneklipper bøvl - vil ikke starte

Klassisk problem: Jeg har Al-Ko plæneklipper med 3,5 hk Briggs & Stratton motor som nu bare ikke vil starte. Jeg kan - efter en del arbejde med snoretrækket - nogle gange lige slå den i gang i et par sekunder men så dør den (der kommer en masse hvid røg). Jeg har skiftet tændrør, luftfilter, membran i kaburator og hældt hel frisk 95 oktan benzin på...

Jeg har prøvet at starte den med luftfilteret afmonteret og efter at have fået liv i den et par sekunder dør den og så vælter det op af karburatoren med en olie/benzin blanding. Jeg tænker at det ikke kan være godt og at dette en årsag til problemerne - men jeg ved ikke hvad jeg skal  gøre ved det. Er den mon druknet og skal motoren skilles ad og tømmes ??

Er årsagen til problemet, at jeg har forsøgt alt for mange gange at starte dyret og den er druknet.

Hvad gør jeg ??

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Thorsen

Med venlig hilsen
Thorsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige gået sønnike lidt på klingen... Det var ham som skulle slå græs sidst og ikke kunne starte den. Det viser sig at han har påfyldt benzin i motoroliestudsen indtil den var helt fyldt ................................. Jeg tapper nu olie/benzin af........... så må vi se om ikke den starter igen.

Undskyld ulejligheden :-)

Med venlig hilsen
Thorsen
Velkommen her på siden.

Nej hvor uheldigt håber i får liv i plæneklipperen igen, så har junior lært det.

Ingen grund til at undskylde.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så starter den som en drøm , men når det blive varm efter 30 sek begynder den at ose meget kraftig, formentlig fordi der sidder olierester overalt - og også i lydpotten. Kan man gøre noget ved det ???? 

Med venlig hilsen
Thorsen
Du kan selvfølgelig prøve at skylle den i benzin, et bud men ved ikke om det dur.

Men et forsøg værd vil jeg mene. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 01 aug 2013 00:19
Du kan selvfølgelig prøve at skylle den i benzin, et bud men ved ikke om det dur.

Men et forsøg værd vil jeg mene. 
Hej Maskinsnedker,

Tak for rådet. Jeg endte med at ligge potten i petroleum for at opløse olien. Herefter lagde jeg den på en flise og fyrede op i min ukrudtsbrænder... Jeg varmede så potten op med brænderen til der "gik ild i den" og lod den brænde ud (mens jeg forsatte med at tilføre varme fra brænderen). Til sidst var der ikke mere i den og efter jeg har rengjort den for sod (udvendig) er den som ny. Det sammen kunne nok være opnået ved at lade klipperen køre længe nok, men det er mit bud at røgudviklingen da ville være meget større pga. den lavere temperatur i forhold til "afbrændingen" som jeg lavede. Afbrændingen tog vel 5-10 min og var stort set unden røgudvikling.

Nu er problemt løst (og så gik der et par dage med det her i sommervarmen...) og jeg kan sætte sønnike til at slå græs igen (nu ved han hvor benzintanken sidder)


 


Med venlig hilsen
Thorsen
Så er alt jo da godt.

Go' sommer.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis