Dafa allu bund-glasliste. (gummi - læbe )

Er ved at male mine vinduer, jeg mangler en gummiliste til en' af mine da den er revnet, maler vinduer med 6 til 7 år mellemrum og gør det grundigt, når jeg er i gang så holder det længe.

Det er gummilisten der ligger an mod ruden jeg søger, er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at købe denne gummi-læbe i meter mål, måske en rulle vil jeg være glad for et hint om det kan købes & i så fald hvem hvor, alluen fejler jo intet.

Har det ikke så godt med at købe og smide væk mentaliteten derfor.

Må jeg takke på forhånd for lidt hjælp.

Ps. Ved godt der findes forskellige størrelser af disse allu. glaslister til bunden af vinduet. (kan vedhæfte et foto hvis det er befordrende)  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan fåes hos din trælast, bare nup et stykke af det gamle med, så du får den i de rette mål.
Tak Koludabyg det var det jeg håbede, kunne lade sig gøre i stedet for at skulle købe helt nyt.

Rigtig go' sommer til alle.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har nu været i 2 byggemarkeder og lige så mange "proffer" uden resultat, med må lede videre efter det ønskede.

Kan det mon passe at denne vare endnu ikke er nået til det Nordjyske?

Det er jo nord for Limfjorden!

Så ser mig mere om til det lykkes for mig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej, mig bekendt forhandles løse gummilæber ikke.
Alternativt ka' du skærer toppen af læben af - og ligge en silikonefuge i stedet - sort eller grå, men ikke klar! Fordelen ved dette er; at det bliver helt vandtæt mellem glas og liste.


/K

Jo forhørte mig i den lokale XL proffen, den anden dag, som undersøgte og kom frem til at skulle ta' en rulle med 300 m a' 8,- + moms ergo 3000,- gode dk. kroner & hvem i alverden kan bruge så meget. Jeg vil/kan ikke.

Skal selv bruge 10 - 12 m så der ville jo være til flere liv, og så mange har jeg ikke.

I bund og grund holder jeg ikke af køb & smid væk mentaliteten.

Det er fuldstændig spild af materialer og i sidste ende miljøet, men kan ikke alene lave om på dette. (mener det er generelt med rigtig mange ting) men det er jo en helt anden historie.

Problemet med din måde, som jo da er god nok, men er jo at jeg tar' termoruden ud inden jeg maler, går grundigt til værks, når jeg er i gang.

Alternativt kan jeg købe en m. for 62,50 kr. + div. beslag.

Så det bliver måske løsningen for mig, det andet var jo besnærende rent økonomisk.

Men takker de der har bidraget med hjælp.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Problemet med din måde, som jo da er god nok, men er jo at jeg tar' termoruden ud inden jeg maler, går grundigt til værks, når jeg er i gang.


Nu tager det jo ikke mere end et minut, at ligge en ny fuge! Og koster næppe mere end en krone pr. Lbm.

/K

Jo du har ret, efter nærmere eftertanke, det var da værd at efterprøve, så tak for den ide'

Har nok være for fokuseret på det som det er.

Silikone tætner men kan det skilles ad igen, og renses af når det er nødvendigt, godt nok kun hvert 6. 7. år forhåbentligt, kan din måde helt sikkert bruges.

Jeg fik et godt råd af en god kammarat (bygnings snedker) om at topforsegle mine termoruder, det har jeg aldrig fået gjort, men ingen råd af mine vinduesrammer af den grund. (han påstod jeg stensikkert ville få råd i mine vindues rammer, men Dafaen har ventileret og holdt tørt)

Så der er forskellige opfattelser om hvordan tingene skal/bør gøres selvfølgelig.

Og 300 m af en gummivare kan vel heller ikke ligefrem kaldes for løse i handelen, der skal være en omsætning af en vare for at det er fornuftigt at lagerføre denne naturligvis.

Så tak for en ide' for hvordan det også kan gøres.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så lykkedes det for mig at få/købe nogle få m af den ønskede gummiliste.

Har den forhåbentlig om få dage.

Hermed har min tråd hjulpet mig.
 
Mange tak for hjælpen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 30-07-2013 12:42:21

Så lykkedes det for mig at få/købe nogle få m af den ønskede gummiliste.

Har den forhåbentlig om få dage.

Hermed har min tråd hjulpet mig.
 
Mange tak for hjælpen.

 Hej Maskinsnedker.

Godt nok er dit indlæg af ældre dato, men hvor fandt du den gummilæbe til bundglaslisterne ?

Mvh

Brian

Jeg havde en nogenlunde samme udfordring for år tilbage. Det lykkes mig at besnakke en flink losseplads-bestyrer, hvor jeg fik lov til at snuppe en sådan gummeliste fra et kasseret vindue. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også