Siniat gips

Er der nogen der har erfaring med Siniat gips. Der står den er MK godkendt.
Jeg kan bare ikke finde noget som helst om det. Det er i vores lokale lavpristræ de har den. Den er bare langt billigere end knauf og gyproc.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb billigt og græd mange gange
Køb kvalitet og græd en gang
Skrevet af Håndværkeren på 17 jul 2013 17:05
Køb billigt og græd mange gange
Køb kvalitet og græd en gang

Der tror jeg også at jeg vil give Håndværkeren ret..

Nu kender jeg ikke kvaliteten af den anden gips, men min egen erfaring er at den lidt dyrere gips gerne virker mere solid og stabil i det.. Den billige virker gerne lidt mere "blød" i selve pladen..

Hvad skal du give for 1 plade fra Siniat?


Mvh Mærsk

jeg synes ikke man kan bruge prisen i kvalitetssammenhænge, da gyproc og knauf nærmest ejer markedet i scandinavien, er der kun en måde at komme ind på markedet. det er ved at dumpe prisen.
Men jeg skal give 60 kr pr MK godk plade siniat. (efter forhandling)

Og knauf kan jeg få ca 20 kr dyrere pr plade, vel at mærke hos en kammerat der arbejder i byggemarked.Og prøv lige at regne det ud, på 180 gipsplader.

Jeg kan godt lide håndværkerens ordsprog. Men omvendt, hvis de nu er gode nok. (De overholder trodsalt brand kravene, som også omhandler stabilitet og glasvæv i pladen) Så er det altså mange penge at betale, bare fordi man er mærkedyr, som gladeligt kaster penge efter monopol firmaer.
lige et spørgsmål.

Har pladerne samme størrelse? har du samme udformning, faskant?

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

En hurtig søgning på lidt pladeværk..

Knauf A1 13x900x240: 54 kr. m2 pris: 25,00 kr. (der løber godt nok fragt på, men når man først kommer igang løber der altid flere varer til og så kommer du jo nok op på den fragtfri grænse alligevel..)

Knauf A1 13x120x240: 74,50 kr. m2 pris: 25,86 kr. (der løber godt nok fragt på, men når man først kommer igang løber der altid flere varer til og så kommer du jo nok op på den fragtfri grænse alligevel..)

Alt efter hvilken pladestr. du skal have vil den besparelse du får, ved at købe et nyt og ikke gennemprøvet produkt, være så lille at det måske kunne være noget man skulle overveje en ekstra gang. 

Jeg kan godt lide ideen med at man også skal give nye producenter chancen, men alligevel!

Jeg ved med mig selv at hvis jeg skulle montere 180 plader, så ville jeg bestemt ikke gå på kompromis.. Det er dælme mange plader

Mvh Mærsk

Hvis du vil købe billigt - hvorfor så ikke gøre det ordenligt:
http://www.spar3.dk/varde/Plader.htm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis