fundablokke - korrekt at stable dem uden mørtel?

Hej i forum

1) Er det korrekt, at man blot kan stable fundablokke oven på hinanden uden brug af mørtel imellem, som producenten fortalte mig?

VH Søren
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du fylder dem jo med beton senere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du kan sagtens stable dem uden mørtel. Du skal være opmærksom på du måske skal have noget jern puttet i for at opnå den styrke du skal bruge.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svarene. Det letter jo arbejdet, at der ikke skal mørtel imellem. Jeg er i øvrigt med på, at der skal armeringsjern i, både horisontalt og vertikalt.
Husk at vibrere betonen, når du fylder op, så der ikke bliver hulrum i betonen. Jeg har blot brugt en passende tyk pind til at svumme den våde beton. Gør evt. fundblokkene våde inden du støber, så de ikke suger al fugt ud af betonen, så du ikke rigtig kan få bevægelse i det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Hej, skal ha bygget en mur af blokke. Hvor højt ville I stable dem iden I fylder dem op. Tænker nemlig om jeg skal stable dem alle og bestille en bil med færdig beton (skal bruge ca 7 til 8m3) for at fylde hele muren (40 meter). De højeste kommer op i lidt over 2 meter og største delen i en god meters penge. 

Måske du kunne bygge et simpelt træskelet til at støtte muren.

Og måske du kunne tage nogle fotos eller video, så vi kan se?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Lige nu er der kun en jordbunke at se på :-) 

Så kan du da godt lige optag 10 sekunder en gang imellem under processen og sætte dem sammen i en youtubevideo

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ville ikke stable mere end 6 - 7 rækker. Ellers bliver den for høj og for træls når du skal arbejde ned i den med vibrering måske oven i købet fra en 2 trins stige.  PS, det er erfaring fra en mur der var 6 meter høj.  Og en del skulle stables fra stillads. Du kan selvfølgelig afpasse så tempi passer med din højde på mur


km
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis