reparation af betontrappe udendørs

Hej jeg er ny

Jeg har en udendørs betontrappe som repareres, den er frostsprængt og kinkerne sidder løse.

Nogle der har erfaring med dette, jeg vil lægge nye klinker på og tænkte om det er en goe ide at lægge gummimembram på inden for at gøre den vandfast.

Randi
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Randi og velkommen på LDS.
Hvordan havde du så forestillet dig at klinkerne skal hænge fast på trappen hvis du lægger en gummi membran på betonnen ?
Skrevet af Håndværkeren på 07 jul 2013 09:25
Hej Randi og velkommen på LDS.
Hvordan havde du så forestillet dig at klinkerne skal hænge fast på trappen hvis du lægger en gummi membran på betonnen ?


Tjah....

Hvordan hænger klinker fast på et badeværelsesgulv/væg med vådrumsmembran ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 07 jul 2013 10:15


Tjah....

Hvordan hænger klinker fast på et badeværelsesgulv/væg med vådrumsmembran ?

Så må det være noget der suger ned i mørtelen, og hvor tæt er den så egentlig ?

Så må det være noget der suger ned i mørtelen, og hvor tæt er den så egentlig ?
Du har ikke fulgt helt med

Det har været lovpligtigt med vådrumsmembran i badeværelser i mange år - mindst i brusekabinen til loft og gulvet og 10 cm op ad væggene - reglerne er mere detaljerede. Og den skal være tæt. - der kan købes membransæt fra bl. a. LIP og Alfix, der opfylder kravene.

Men det er et sidespring - tror dog at det også kan bruges under klinkerne på trappen - men ved ikke om det er frostsikkert.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for svarene , viste ikke at beton var vandtæt så hvis det ikke er nødvendigt med gummimembran, lægger jeg den ikke , ville bare gøre det ¨å godt som muligt.

Men er der andre foreslag til hvordan jeg så gør det rigtigt

Randi
Hej.
Det jeg lige har i hovedet er , du kan søge på Rådvad, der er en masse om reparationer indenfor næsten alle fag, eller finde en bog, der hedder Byhuset. Den er rigtig god for ejere af ældre/gamle huse. Men der er sikkert et mindre hav af steder at søge hjælp.

mvh

 varmetossen

Tak for svaret, jeg har søgt på Rådvad og fandt det jeg søgte

Randi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis