Fjern lugt fra kattepis

Hej.
Vi har haft en gæst boende i 3 mdr, MED kat som hun ikke oplyste

Nu står vi med et totalt ødelagt værelse og alt inventar er smidt ud.

Tæppet, jeg har maskinrenset det med varmt vand, flugger tæpperens og sprayet rodalon på. Men det lugter stadig !

Nogen der kan hjælpe ???
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal bare sidde en lille dråbe urin et sted du har overset så vil hankattepis stinke.
Men det der virkelig lugter er den markering den laver med nogle kirtler.

Både klorin og rodalon tager lugten. Ulempen ved klorin er at det så lugter i stedet og at katte elsker den lugt og strinter på det.

Jeg havde for år tilbage en hankat der havde strintet på undersiden af et trappegelænder. Jeg vasked hele trappen af og det blev ved med at vaske. Kravlede rundt og det blev ved med at lugte.. og så var det at jeg kunne lugte at der sad et strint på undersiden af gelænderet.

Det blev vasket med Rodalon og det tog al lugten.

Jeg har også fået at vide at røglugt tages med rodalonopløsning i vand.. hvor man vasker vægge indtil lugten er væk.

Lad også rodalon stå og fordampe i nogle skåle.

Hvis det katteurin er kommet gennem tæppet og ned på selve gulvet skal du have tæppe af og vaske gulvet i rodalon.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Prøv med en ozongenerator.
Jeg mener den kan lejes, dog uden jeg lige ved hvor. Du kan jo høre dem, om de mener det vil tage kattepisseligten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det da nemt nok... Er du ryger???
Ellers får du bare en stor ryger til og gå amok i rummet så skal katte pisse lugten nok forsvinde når røgen er kraftig nok...
Hvis det er strint (afmærkning) fra en hankat så vil jeg hellere sidde i en røgkupe fra midt halvfjerdserenr

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Rodalon tager lugten og desinficere samtidig, så katten ikke kan lugte han "har været der før"
Du kan desuden købe noget "gå væk kat" spray og sprøjte på området. Det har samme effekt som Rodalon, men efterlader en duft, som katten ikke kan li´.
Annonce
Spurgte sidste år i november ang. hunde høm høm i ny bil hvordan det ku' fjernes.

Fik div. gode råd, ktm gav mig følgende gode råd:

Eddike og rå løg i skiver en skål i nogle få dage, det virkede ganske fortrinligt, kunne måske forestille mig at det også ku' afhjælpe lugten fra katte-tis.

Bare en tanke held og lykke med det.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for indlæg.
Jeg har pt prøvet : Flugger tæpperens, varmt vand med opvaskemiddel, brun sæbe, 3dobbelt salmiakspiritus, rodalon, eddike, løg, klinkeolie, sprit.
Jeg må med bøjet hovedet erkende, det virkede ikke.
Så det ender med nyt gulvtæppe, ØV
Er det en hankat??
eller er det lort og pis det lugter af??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det var en hunkat med 5 killinger !!! Og hun havde ikke kattebakke på værelset. Så I kan selv gætte hvor katten / Killingerne "gik på wc" .....
ahh okay..

Jeg var lige ved at skrive, hvis ikke du kan give gulvtæppet en gang i vaskemaskinen så ud med det..

Det kan jo have sivet ned i selve gulvet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis