Makita Batterier døde (Li-Ion)

Hej !

Jeg har nu 3 stk. orig. Makita Li-ion batterier som, alle er gået til indenfor
3 måneder. (Laderen melder fejl, når jeg forsøger at oplade dem, og de er helt færdige)

Det er maks opladet 30 gange hver.

Og har forsøgt I andre ladere

Det drejer som om både 18V 3.0ah, og 14.4v 3.0ah (model BL1830, og BL1430)

Er det normalt at de er i så ringe kvalitet, eller kan man gøre noget?
De er ca 3 år gamle

På forhånd tak

Mvh Thomas

Hej ! Jeg har nu 3 stk. orig. Makita Li-ion... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den her kan løse problemet med chippen som låser batteriet
har selv startet fire batterier op igen men de kan ikke lades med den originale lader mere
har fundet ud af at det er chippen der er problemet den aflader en af cellerene til under minimum så der meldes fejl
efter 3 forsøg låser chippen

18v Li-Ion Charger For Makita Batteries bl1830 RED FLASHING defeat battery #7

har købt min på e bay











































1) nu er denne tråd ganske vist fra 2013, men er det korrekt forstået at makita stadig har problemer med deres lion batterier ikke er så holdbare og går hurtig istykker ?

2) Jeg har pt en bosch 10.8v maskine med 3 batterier de er 8 år gamle og kører på fuld styrke endnu

3) dewalt er det korrekt forstået når batteriet er i laderen så lyser den rødt når det er klar, det virker ikke særlig logisk da farven rød symboliserer fejl 

4) hvad vil i anbefale af mærke og gå efter idag, jeg skal bruge et alternativ på 18v til de lidt kraftigere opgaver som den lille bosch på 10.8 ikke kan klare.

5) den lille bosch bliver skiftet til en gsb 10.8 med slag pga den gamle har problemer med gearet.

Jeg har 12 stk Makita batterier, ( med  dem jeg har hjemme og på i arbejdsbilen)

Jeg har haft 1 stk der var dårligt og ikke ville lade, jeg skilte batteriet ad, den ene celle var helt færdig og væskede, så dejligt at den melder fejl, så man ikke køre med et halv slatten batteri. som jeg husker var det 4-5 år gammelt.




Vi prøver igen, i morgen --

Jeg kan bekræfte at Makita havde store problemer med holdbarheden på batterier for år tilbage. Men mon ikke de har fået styr på det nu?

Kender ikke de nye Dewalt-ladere, men de ældre har ganske rigtigt bare en rød LED, der blinker langsomt ved opladning og lyser konstant når batteriet er opladet. Den blinker hurtigt hvis der er fejl fx hvis batteriet er for varmt når man sætter det i laderen. Grunden til at den er rød kan såmænd ligge i noget så simpelt som at de røde lysdioder er billigere, det var de ihvertfald da jeg rodede meget med elektronik i min yngre dage.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

Jeg har 5 batterier, 2 af dem fra 2010 og de fungerer stadig fint omend kapaciteten virker lidt ringere end de øvrige tre der er fra 2016. Rød diode der lyser/blinker er i øvrigt mere læsbart for rød/grøn farveblinde der så rent faktisk kan se om batteriet er ladt op  

...hvad vil i anbefale af mærke og gå efter idag...

DeWalt eller Makita. Seje holdbare maskiner, til en fornuftig pris.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

dewalt er de ikke meget tunge, syntes de ser voldsom store ud på billederne 

kigger efter en på omkring 80nm i 18v

Jeg har en Makita BHP454RFE, som også har et moment på 80nm, den er tung at bruge, men utrolig stærk, og er det store skruer der skal skrues i er den suveræn.

Jeg har købt en mindre model i Makita også, som har et moment på 65 nm, det er meget mere handy, og er den maskine jeg bruger mest nok i 90% af tilfældene, udover den ikke vejer nær så meget, er den også meget kortere.

 


Vi prøver igen, i morgen --

ok tak, den gamle maskine jeg havde var en bosch 14.4 ve-2

https://docs-apac.rs-online.com/webdocs/0b2b/0900766b80b2bc0d.pdf

dens vægt var 2.5 kg incl batteri 

Til de mindre skrue/bore opgaver har jeg en gsr 10.8 men mangler et lidt større alternativ 

makita har de samme system som bosch med at maskinen automatisk stopper når der ikke er nok strøm på batteriet for at beskytte dette. Til 10.8b maskinen har jeg 3 batterier der er 8 år og som stadig har fuld styrke 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis