Skrot

Så har jeg været igang med at rydde lidt op i krogene, hvilket medfører, at der nu er læsset ca 1 ton jern og metalskrot på traileren.
Det firma jeg hidtil har brugt er lukket efter en spektakulær brand. Derfor skulle jeg finde et andet og ringer til et par stykker.
Lidt overraskende for mig bliver jeg belært om, at der lige for tiden slet ikke er nogen efterspørgsel på metal/jern. Støbejern bruges slet ikke mere og er usælgeligt. Vil man have bare en lille smule for støbealuminium, f.eks. et topstykke, skal det være renset totalt for jern, f.eks. styr og støttebolte m.m. Så kan man vel tjene 20-30 ører i timen ved at rense det totalt!!
Det er jo fantastisk så hurtigt, der er kommet rigelige råstofforsyninger. For få måneder siden lagde jeg ellers øjne og ører til beretninger om global mangel på stort set alle råstoffer.
Eller får jeg en sludder for en sladder?

Med venlig hilsen
ktm

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du har fået en sludder for en sladder. Jeg har som nabo en der bla. henter gammelt jern og metal rundt på Als og det sydøstlige jylland. Han fylder sådan en kæmpe kontainer op og så kommer der et firma fra Tyskland og henter det. Han samler selv aluminium og andre ædelmetaller fra og køre til Tyskland og sælger det, hvor priserne åbenbart er så høje at han kan leve af det. Nogen gange kan han fylde kontaineren to gange om ugen, der kan være ca. 12 tons i den.
Om sommeren ligger det mest stille, der køre han et tivoli rundt her nede sammen med en anden ! 
Nu kunne jeg ikke lade være med at prøve et af de (betalte!)reklamelinks ude til højre på siden. Og her kan jeg da se at skrotkongen giver 800 kr. pr tons http://www.skrotkongen.dk/Jernskrot.html.

Så jo, du har fået en (s)ludder for en sladder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Problemet er, at Skrotkongen har ingen afdeling på Djævleøen endnu, og når det kommer, er det i Køge, ca 80-90 km fra mig.
Nå. men det endte da med, at jeg fik 90 ører pr. kg, fordi der var faktisk meget aluminium. Så det blev til en 1000 kr.

Jeg er bare så inderlig træt af at skulle høre på alle de dumme betragtninger, samtidig med at man skal tudes ørerne fulde om, hvor værdifuldt det er at genbruge dit og dat.

Men det bedste er dog at få ryddet ud!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan noget der er lige så skørt, vi har fået nye skraldespande her på Als, endda hele to pr. husstand. De tømmes med 14 dages mellemrum den ene er til køkkenaffald den anden er rumindelt og vi skal sotere affaldet vi kommer i. Det jeg så bare syntes er at gøre os til grin, er at når den tømmes er det ned i samme beholder med det hele, hvorfor skal vi så stå og soterer.
arh håndværker, kik lige igen på skraldebilen der henter "genbrug" hos dig...
Den bil der kommer her i Rinkenæs har faktisk 2 rum, ligesom genbrugsspanden, og den kan tømme spanden samtidig til begge rum.

Men når det så er sagt, så må der være nogen der skal sortere genbruget yderligere, for man (jeg) skal smide glas, plast og dåser i samme rum, så det bliver ihvertfald alt sammen blandet.

Kan huske for mange år siden, at jeg rev en carport ned. Jeg ringede og spurgte hvordan jeg skulle dele affaldet og fik at vide, at træ for sig og tagpap for sig... fint nok, jeg lagde med møje og besvær det hele klar i fine bunker ved vejen. En stor lastbil kom, han løftede det hele op med grabben på samme lad og kørte   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis