Bilkøb - Privat


Jeg er gået igang med at kigge efter en ny(ere) bil og har kraftigt overvejet at købe ved en privat.
Spørgsmålet er, hvor højt man kan forvente at en privat prissætter en bil ifht. forhandler.
Konkret er jeg på udkig efter en Avensis (diesel) fra 2009 og har fundet en del interessante emner hos private, men jeg synes ikke deres prissættelser er specielt realistiske. Langt hovedparten har priser, der ligger meget tæt på forhandlerpriser, hvilket jeg mener er ALT for meget ved privatkøb, da jeg som køber har hele risikoen.
Eks.
Avensis 2009, st. car, T2, ekstraudstyr for ca. 15.000, ca. 185.000 km, servicebog udfyldt. Prissat til 190.000.
I følge bilpriser.dk vil et salg til forhandler max. indbringe 145.000. dvs. at sælger "tjener" 45.000 ved privatsalg.
Det mener jeg er helt ude i hampen....

Hvad mener i? og hvor meget kan man forvente værdiforringelsen er for pågældende bil?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit valg af bil er fornuftigt og ja jeg har snart en T4 til salg.
René
Du kan jo bare give et bud.. Sælger ved jo godt at han kun kan få f.eks. 145K hos en forhandler og det er ofte ved køb af andet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ville du ikke også selv, hvis du sælger, få mest muligt ud af bilen?

 

Ja sælgeren bestemmer jo prisen, om det så er rimeligt er jo sådan set ligegyldig, er den for dyr, kan han jo få lov at beholde den.

Som nævnt kan du jo prøve at give et bud, på hvad du synes den bør koste.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis