Slibe og lakere gulv selv

Hej

Vi har købt et hus hvor der er fletparketgulve over hele huset.

Der har dog altid ligget tæpper på gulvene og gulvene har derfor aldrig været slebet eller brugt for den sags skyld.

Hvis vi selv skal kaste os ud i at slibe gulvene og lakere dem eller ludbehandle dem, hvordan skal vi så gå til værks? Skal vi også ved gulve der aldrig har været slebet, bruge mange forskellige grovheder af sandpapir, eller kan man nøjes med færre slags, når der nu ikke er hakker eller andre ujævnheder der skal slibes af?

Og er det noget man kan gøre selv, hvis man lejer det rette udstyr? Og hvor gør man i øvrigt det?

Og så håber jeg også at kunne få svar på hvordan vi bedst afrenser gulvene for "tæpperester"?

God søndag
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke har prøvet det ført, så lad være. Du kommer til at bruge (næsten) lige så mange penge på leje af maskiner, slibebånd og lak som det koster at få en prof til at gøre det.
Det vil vi fordi de ikke er så pæne i farven efter 40 år :-) Men derudover er det fordi at der er skiftet noget gulv uden om radiatorer da de blev skiftet. Det er derfor langt lysere end resten af gulvet og det ser ikke pænt ud.
Skrevet af Brian Dennis Jensen på 24 jun 2013 11:56<br />Du kan leje maskinerne i Silvan for en fornuftig pris. Vi har gjordt det selv 2 gange, første gang uden det bedste resultat, men anden gang blev det næsten perfekt. Tag de store flader først og kanten bagefter, så du kan slibe kanten indtil den matcher den store flade.

Vi valgte at vaske gulvet i stedet for at lakere dem, og det skal så gøres ca hver 3-6 månede.

Vi valgte at bruge korn 80 til at starte med og jeg mener vi sluttede af med en finish på korn 120.

Find Beck & Jørgensen kvalitetsmaling og udstyr til malerarbejdet på http://www.decofarver.dk/ - Dit malerprojekt starter her!

Ja, vi må se om det er til at overskue. Ellers må vi jo betale os fra det. Har i nogen ide om hvad det koster for 40 kvadratmeter gulv?
hvis jeg var dig så ville jeg også hyre en.. er du fra sjælland??
de ved hvor der skal arbejdes mere og når du har slebet og givet lak så rejser det sig igen og skal mellemslibes og det lille gulv du har tar ingen tid for dem at ordne med lak og det hele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis