Ikke nok fald på gulv i badeværelse.

Gulvet i badeværelse i mit sommerhus er i sin tid blevet lavet uden nok fald mod afløbet, derfor er resultatet af et hvert bad over 60 sekunders varighed et rum med vand over det meste af gulvet.

Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan gøre der ikke involverer at lave gulvet på nyt.

Som det kan ses på det vedhæftede billede er der ikke meget plads imellem brusehjørnet og toilettet og en alt for høj kant til indæmning af vandet er ikke rigtig muligt på grund af dette.

Jeg tænker selv om man måske kan klare det med en lidt høj sillikonefuge, men er ikke sikker på om det vil være nok eller en god løsning overhovedet. Alternativt kunne måske være en slags buede klinker istedet for flade, hvis man kan få sådan noget. 

Brusehjørnet er kun ca. 60x70 så der er heller ikke rigtig plads til at sætte en kabine ind.

Kom friskt med ideer

http://earth.cze.dk/gulvsommerhus.jpg

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke dreje toilettet lidt, så der bliver mere plads til en høj kant ved brusehjørnet?
Du kunne sætte buede glasdøre i din kabine - men med de mål skal de nok fremstilles specielt. Med en svaberliste mod gulvet i bunden naturligvis

Så får du i det mindste ikke vand på hele gulvet mens badet foregår - måske løber der så lidt ud når dørene åbnes.

Jeg har lavet det stunt i mit badeværelse i sommerhuset - godt nok med rigtigt fald mod afløbet - men det virker. Mine glasvægge/døre er 85 x 85 ( standard mellem 80 og 90 ) - men jeg tror faktisk de kan fås i andre størrelser.


http://www.spakompagniet.dk/produktoversigt.php?page=brusedoere



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af jenshøj på 22 jun 2013 11:46
Kunne du ikke dreje toilettet lidt, så der bliver mere plads til en høj kant ved brusehjørnet?


Det med en høj kant er på kant med reglerne - så skal der også være afløb udenfor brusekabinen - jeg lukker øjnene og kigger den anden vej

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 22 jun 2013 14:05


Det med en høj kant er på kant med reglerne - så skal der også være afløb udenfor brusekabinen - jeg lukker øjnene og kigger den anden vej

Ja det er måske en mulighed, men jeg har haft samme tanke selv. Derfor tænkte jeg mere hen af en "blød" kant, hvor man kunne skrabe evt. vand uden for henover.

 

Fordelen ved de buede Glaslåger, er at de kan klappes ind mod muren så de ikke fylder, når de ikke er i brug, så kan de fylde helt ud til toilettet.
Hvad med en aluprofil på f.eks. 20 x 40 mm, der er hængslet i den ene side og med en form for lukkemekanisme i den anden side og oppe på væggen med hængslet når den er slået op ?

Gummiliste i bunden som presser ned mod gulvet når listen er nede.

bare en morgentanke

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis