Glasfiberplader som beklædning af bygning?

Jeg har bygget mig et pænt skur til haveredskaber, plæneklippers m.m., og da jeg tilhører den lidt dovne type, så gider jeg faktisk ikke male, så har valgt de der vedligholdelsesfrie klinkbeklædning fra Ivarsson eller måske Hardyplank.

Da jeg skal bruge planker til ca. 40 kvm. løber det op i ca. 9000 incl. tilbehør, og da de to af siderne (en langside og en gavl) vender ind mod naboerne, så tænkte jeg på en billigere løsning ind mod dem, jeg kommer jo alligevel aldrig til at se det, og iøvrigt slipper jeg jo for at vedligeholde de sider med maling m.m.
Jeg er faldet over nogle glasfiberplader som jeg overvejede at montere, men ved ikke om det er en god ide.
De er sorte og måler 6 x 120 x 240

Er der nogen herinde der evt. har kendskab til sådanne plader, og kan jeg ubekymret bare skrue dem op på som beklædning på mit skur?, og vil de holde lige så længe som klinkbeklædningen fra Fx. Ivarsson?

Jeg skal beslutte mig i denne uge, så det haster lidt......ligesom alt andet i mit liv
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil sige det således, hvis du monterer dem rigtigt, overlever du ikke deres holdbarhed. D.v.s. du skal forbore hullerne og fylde en lille klat silicone i hullet inden du sætter en rundhovedet skrue i, og så skal de kun lige spændes fast, ikke så du klemmer i glasfiberen. Du kan eventuelt bruge den slags skruer man bruger til blik eller aluminiums tagplader, der er der en lille tætnings skive på. Men der skal silicone i hullerne, for trænger der fugt ind i glasfiber væven vil de frost sprænges.
Det var lige hvad jeg ville høre, tak for det Håndværkerens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kaldes det godt naboskab?, jeg ville da være ked af det, hvis det var min nabo der gjorde
det.
Skrevet af birch-moeller på 20 jun 2013 16:50
Kaldes det godt naboskab?, jeg ville da være ked af det, hvis det var min nabo der gjorde
det.

Hvorfor dog det, det er da lige så godt som alt andet, men selvfølgelig hvis Naboen vil betale den dyrere løsning, kunne man da godt tage lidt hensyn. Bare lidt
Hej CSA.
Jeg påtænker at bygge min egen cargotrailer og mangler glasfiberplader. gerne i mørkegrå sorte eller hvid.. De plader du nævner er det nogle der kan købes ved et firma eller nogen..?

... Det sagde hun også igår..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kunne der være nogle overvejelser vedr. matrialets brandfarlighed kombineret med byggeri - godt nok kun af et skur, men der er nogle regler der skal overholdes. Jeg ville spørge kommunens tekniske forvaltning, før jeg startede.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det er en cargotrailer jeg vil benytte Glasfiber plader til..og kaldet en transport trailer. ..
Hvor kan man måske købe dem henne...?

... Det sagde hun også igår..
Det er en cargotrailer jeg vil benytte Glasfiber plader til..også kaldet en transport trailer. ..
Hvor kan man måske købe dem henne...?

... Det sagde hun også igår..
Det er en cargotrailer jeg vil benytte Glasfiber plader til..også kaldet en transport trailer. ..
Hvor kan man måske købe dem henne...?

... Det sagde hun også igår..
Det er en cargotrailer jeg vil benytte Glasfiber plader til..også kaldet en transport trailer. ..
Hvor kan man måske købe dem henne...?

... Det sagde hun også igår..
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også