Er det til returvarme?

Hej

Vi har købt os et gammelt hus fra '32, hvor et lille værelse på 2. salen er opvarmet med el. Jeg vil gerne installere en alm. radiator, og det er så heldigt, at der på 1. salen er rør til fremløb, som uden problemer kan forlænges til 2. sal. Jeg ved, at det er til fremløb, fordi det synligt forgrener sig ud til en radiatorer i et tilstødende lokale. Ved siden af fremløbet, som kommer ud af gulvet, er et andet rør, der ender blindt. Hvordan finder jeg ud af, om røret er til retur?

Mvh
Steven


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det er sgi da et godt spørgsmål.

Umiddelbart ligner det et tyndt blyrør, der højst sansynligt har været brugt som afløb til en vask. Iagttagelsen begrunder jeg med at røret ikke syntes at være helt lige men har to små "sving". Hvis du prøver og hive lidt i det sideværts, føles det så ikke blødt ?

Ellers er der vel ikke andet og gøre end følge følge rør indtil du finder ud af hvad der er fremløb og retur. Hvis du åbner så meget for varmen, at alle radiatorene bliver godt lune i toppen, kan du nemt føle hvad der er hvad.

Pøj pøj med operationen.

P. S. Jeg er naturligvis spændt på, hvad du finder ud af.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi har haft besøg af en fagmand, som mener, at det er returvarme, men han var ikke helt sikker. Der er lagt ro på projektet igen, men hvis vi skal have lavet det engang, må vi få ham til at undersøge det ordentlig.
Skrevet af JohnnyW på 01 nov 2013 11:44
Vi har haft besøg af en fagmand, som mener, at det er returvarme, men han var ikke helt sikker. Der er lagt ro på projektet igen, men hvis vi skal have lavet det engang, må vi få ham til at undersøge det ordentlig.
Så er der stadig håb.

Takker for opfølgensen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis