Fuge eller liste fra klinkegulv til væg?

Hejsa,

Jeg er ved at ligge klinker i mit nye hus og nu er jeg lidt i tvivl om hvad der ville være rigtigst at gøre meller klinkegulv og væg...

Som der er nu, så har jeg lagt klinkerne ud til en en fugebredde (5mm) fra gulvet, men fuger jeg nu med en gummifuge i samme farve som gulvfugen eller sætter jeg forpaneler på eller evt en lille sandliste? Hvis der blir en fuge, så kan jeg se lidt problemer mht støvsugning, da man jo ofte trækker sugehovedet let op mod væggen, hvilket uundgåeligt vil lave mørke streger på væggen?

Jeg har gerigter på mine dørkarme, skal det lige nævnes... Mine klinker er mørke 60x30 og væggene helt hvide...

Men hvad bør man gøre?

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ikke klinkerne ligger an mod vægen ville jeg nok vælge fodpanel. Slib/høvl panelet til så det ikke gaber over fliserne.
Hvis det skal være fuger ville jeg undgå bløde fuger, bort set fra vådrum hvor det er krævet. Synes de er mere tilbøjelige til at misfarves, og svag underlag for maling (maling er dog ikke relevant her).

Mht sorte streger, så kan det også ske på fodpaneler, omend de nok er knap så sarte som en pudset væg.


 

Alt efter hvilken type gulvkonstruktion og om der er varme i gulvet kan mørtelfuger ikke bruges. De kan simpelthen gå i spænd mellem væggene, løsne sig og bue op på midten. Fuldstændig ligesom et trægulv kan

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kunne jo også sætte en 8 - 10 cm " fodliste " på af de samme klinker som gulvet og så fuge mellem gulvet og " fodlisten " med en gummifuge. Så undgår du de sorte striber på fodliste eller væg. Det skal siges at der ikke er nævneværdige striber på mine alm. fodlister - og kommer der en kan den nemt tørres af.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også