ABS lampe lyser konstant.

Jeg har en Daewoo lanos 1,3 fra 1999,
ABS lampen er begyndt at lyse konstant. Når jeg starter motoren, tænder den sammen med de andre kontrol lamper, slukker så et øjeblik men tænder igen efter kort til. og lyser hele tiden. hvad kan der være galt, værkstedet skal havde 500kr. bare for at sætte en måler til. Er der ikke noget jeg selv kan gøre.
Håber at der er nogen der kan hjælpe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se dine stik efter. De sidder ude ved bremserne. Giv dem evt lidt WD40 eller lignende


mål hver enkelt føler start foran - brug et standard universal instrument - mål i stikket - først som ohm måling - modstanden ligger som regel lige omkring 800 - 2000 ohm afhængig af bilmodel - derefter mål som vekselspænding i ca 2 - 5 volt området drej hjulet rundt - så skulle der gerne være et udslag på voltmeteret - er der en føler der svigter så har du synderen.
Det kan også være en flækket ABS ring (tandkrans) som der sidder i navet på hvert hjul - er der en der er løs evt. mangler har du synderen.

god arbejdslyst

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

tak for jeres svar, jeg har ikke fået målt ohm. Men har set at ABS ringen er ligesom slidt ca 2mm ned i den ene side af ringen. ens på begge hjul. har det noget at sige?
hmm tror jeg ikke når det er ens i begge sider så skal det nok være sådan ---- de må bare ikke være løse eller revnede og sensoren skal side lige over tandkransen med meget lidt luft imellem der er en tandkrans på alle 4 hjul og self. 4 stk sensorer at tjekke.
mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis